Verbinder

ASSEN
Organisatie |

Stichting Cosis

Cosis is een stichting met daaronder de merken Promens Care en NOVO. NOVO en Promens Care werken samen in Cosis, omdat we geloven dat de kracht van samen en de kracht van lokale verankering meerwaarde biedt voor de mensen die we helpen bij NOVO en Promens Care. Het gaat om mensen met een verstandelijke en/of psychische beperking.De namen NOVO en Promens Care blijven in eerste instantie als merken onder stichting Cosis bestaan. In de loop van 2018 verdwijnen deze en gaan we over op één merk. Cosis wordt dan de naam voor onze hele organisatie en wat wij willen uitstralen. Cosis en haar werkmaatschappijen faciliteren haar medewerkers om de zorg voor mensen met een verstandelijke en/of psychische beperking vakkundig, met aandacht voor de persoon en de naastbetrokkenen, kleinschalig in de lokale samenleving te organiseren. De zorgdivisies worden ondersteund vanuit het Cosis Servicecentrum in Assen. Het servicecentrum bestaat uit de afdelingen I&A, Personeel & Organisatie, Financiën, Facilitair Servicecentrum (FSC), Advies Bemiddeling & Contractering en Planning & Control (intern BIC). Elke afdeling wordt aangestuurd door een hoofd. De hoofden worden aangestuurd door de Manager Cosis Servicecentrum. Cosis werkt vanuit ‘de bedoeling’: Samen creëren van een omgeving waar de professional zijn werk goed kan doen voor de cliënten. Samen maken we het verschil.

KV_Opdrachten_Cosis
Functie | Hoofd Informatisering & Automatisering

De afdeling I&A maakt binnen Cosis deel uit van het Cosis Servicecentrum (CSS) en bestaat uit circa 50 fte. De onderdelen I en A hebben beide een eigen coördinator. Als hoofd I&A maak je ook deel uit van het MT van CSS. De afdeling staat de komende jaren voor de belangrijke opgave om een groot aantal zeer uitdagende projecten succesvol af te ronden. Daarbij zorgt de sterke geografische spreiding (220 locaties) voor extra complexiteit. Het onderdeel informatiemanagement is verantwoordelijk voor het optimaliseren van de ondersteuning (nieuwe functionaliteit; projecten). De vertaling van klantwensen naar IT-oplossingen wordt in dit onderdeel gemaakt en gefaciliteerd door de inzet van functioneel beheer, analisten en dataspecialisten. Daarnaast is het onderdeel informatiemanagement verantwoordelijk voor het ontwikkelen en bewaken van beleid; verbeteren van de werkwijze van de afdeling I&A, het werken onder architectuur, het bewaken van kaders en houden van regie. Het onderdeel Automatisering is verantwoordelijk voor de infrastructuur en de toegang tot IT. De servicedesk moet de kern zijn voor het verhelpen van (technische) storingen. De technische oplossingen worden vormgegeven op basis van de klantwensen. Een directe link vanuit informatiemanagement naar automatisering is daarom ook noodzakelijk. Verdere taken zijn:

  • Ontwikkelen en implementeren van het I&A organisatiebeleid
  • I&A is een samenvoeging van voorheen losse afdelingen, belangrijke taak voor het hoofd I&A is om van de afdeling één goed samenwerkend en dienstverlenend geheel te maken.
  • Professionaliseren van de dienstverlening; verbeteren van processen
  • Leidinggeven aan medewerkers van het I&A Servicecentrum samen met – en aan – de coördinator informatisering en de coördinator automatisering
  • Zorgdragen voor de bedrijfsvoering van de afdeling
  • Medewerkers zullen verder in hun rol moeten groeien en zich ook inhoudelijk moeten ontwikkelen in relatie tot de interne en externe ontwikkelingen. Met name waar het gaat om de aansluiting op de vraag uit het werkveld.

Sensitief Communicatief Toegankelijk Energiek Vasthoudend Professioneel Teamspeler Betrokken Inspirerend

Profiel | Analytisch, communicatief en verbindend
  • Ervaren, professionele en zakelijke manager met een afgeronde relevante HBO/WO-opleiding, aangevuld met kennis van de ontwikkelingen binnen het vakgebied (zowel bedrijfskundig als informatica)
  • Je bent een duidelijke communicator, een verbinder, zowel naar de eigen afdeling als ook in het gesprek met de klanten en opdrachtgevers en binnen het MT van CSS
  • Meerjarig relevante ervaring binnen de ICT. Bij voorkeur ervaring in een coördinerende rol
  • MCSE gecertificeerd en ruime ervaring in het beheren van een Windows omgevingen. Kennis en ervaring met ondersteunende processen als ITIL en BiSL
  • Goed in luisteren, analyseren, keuzes maken en verankeren
  • Je bent in staat om goed om te gaan met de uitdagingen die ontstaan wanneer twee organisaties en culturen intensief gaan samenwerken, op alle niveaus, operationeel, tactisch, en strategisch
  • De ideale kandidaat kent meerdere sectoren van binnen uit en brengt het beste van profit/not for profit en zorg samen
  • Iemand die zich met enthousiasme inzet voor het belang van de klant en het beste uit de medewerker weet te halen
  • Activeert de afdeling op een dienstverlenende houding richting de interne organisatie
  • Je bent empathisch, je luistert en weet knopen door te hakken
  • Coacht, stimuleert, instrueert medewerkers en benut kwaliteiten en talenten van medewerkers optimaal
Aanbod

Cosis biedt een zeer boeiende, veelzijdige functie in een dynamische organisatie binnen een sterk veranderende omgeving. Een omgeving waar ruimte is voor initiatief en ontwikkeling en de kans om een substantiële bijdrage te leveren. Geboden wordt een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket conform de CAO voor de Gehandicaptenzorgen en is ingeschaald in FWG 65.

Procedure

Een assessment kan deel uitmaken van sollicitatieprocedure.

Een voorwaarde voor het werken bij Cosis is dat er een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gerelateerd aan het dienstverband wordt overlegd.

 

Kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek wordt gevraagd een online persoonlijke profielmeting te maken.

Geïnteresseerd

Helaas, u kunt niet meer reageren.

Hoofd Informatisering & Automatisering
Vast

SOLLICITEER DIRECT

Helaas, de inschrijftermijn voor deze vacature is verstreken, of wij hebben een geschikte kandidaat gevonden.