Commercieel talent

AMERSFOORT/VEENENDAAL
Organisatie |

Nieuw op te richten label

Twee bekende spelers in bemiddeling, interim management en detachering, K+V en Newpublic, starten samen een nieuw label. Dit label gaat jong talent, met tussen de 0 en de 2 jaar werkervaring op HBO/WO-niveau, beschikbaar stellen aan organisaties binnen de Zorg, Onderwijs en later Overheid. Zij worden op basis van een traineeship ingezet bij onze opdrachtgevers. Opdrachten zijn op tactisch of strategisch niveau en gaan over vernieuwing en verandering op allerlei terreinen. Denk aan rollen als: projectleider, projectondersteuner, beleidsmaker, assistant to the manager, of HRM-medewerker. Veel over de soorten opdrachten gaan we de komende jaren samen ontdekken en ontwikkelen.

Het traineeship houdt in dat de talenten naast hun opdrachten begeleid worden en samen met andere talenten getraind worden op de persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden die nodig zijn voor de opdracht. Trainees krijgen gemiddeld eens in de twee weken een dag begeleiding in verschillende vormen.

Het label richt zich op 2 doelgroepen:

  • Opdrachtgevers: bestuurders/directeuren die met jong talent willen werken aan vernieuwing.
  • Trainees: jonge talenten met een afgeronde WO/HBO-opleiding die in de vorm van een traineeship willen starten in de Zorg.

Waarom dit nieuwe label? Jong talent heeft een frisse blik, staat los van gevestigde structuren en kan makkelijker out of de box denken en doen. Zij hebben competenties die passen bij de opgaven van deze tijd en zijn verbinder en netwerker, met een autonomie waarmee ze zaken voor elkaar krijgen. Als nieuwkomer zijn ze niet bedreigend en zo kunnen zij juist de aanjagers zijn van vernieuwing in organisaties. Organisaties leren van de manier van denken en werken van deze nieuwe afgestudeerden én leren hoe je deze generatie een plek geeft in de organisatie, bindt en boeit.

Functie | Commercieel talent / aankomend businessunit manager

Voor dit nieuwe label zoeken we een “Commercieel talent/aankomend businessunit manager”. Wat houdt dit in? Een nieuw label begint met enthousiaste opdrachtgevers. In het eerste jaar acquireer je opdrachten in de Zorgsector. Andere sectoren (onderwijs, kinderopvang, gemeenten) volgen later. Onze adviseurs helpen daarbij, met contacten en ingangen op bestuurlijk en directieniveau. Je durft je te verbinden aan een af te spreken target, een realistisch maar ambitieus aantal lopende traineeships op het einde van de eerste periode. Om dit voor elkaar te krijgen maak je zelf en op eigen initiatief acquisitie afspraken met (zorg-)organisaties en weet je opdrachtgevers te interesseren voor ons project. Je bent in staat de meest kansrijke organisaties te selecteren, samen met opdrachtgevers ambities van de organisatie om te zetten in mooie trainee-opdrachten en projectvoorstellen te beoordelen op geschiktheid. En uiteindelijk, en daar zit je drive voor het eerste jaar, de kansen om te zetten in contracten, in mooie uitdagingen waar onze trainees hun tanden in kunnen zetten. Nadat je opdrachten hebt binnengehaald zoeken en selecteren wij gezamenlijk daar de meest geschikte kandidaten bij die als Trainee de opdracht uitvoeren.

In het eerste jaar wordt het nieuwe label ‘geladen’ en groeit het uit tot een zelfstandige businessunit. Hier ontstaat je tweede opdracht en uitdaging: wanneer je in de eerste fase voor voldoende opdrachten hebt gezorgd komt er een moment dat er doorgestart kan worden. Een nieuw commercieel talent wordt gezocht, en we richten ons op nieuwe sectoren. Naast de zorgsector gaan we actief in het onderwijs acquireren. Doordat er meer traineeships lopen en we blijven groeien komen er meer taken die om aandacht vragen. Denk aan begeleidingsvraagstukken, positionering, marketing, bedrijfsvoering, etc. Behalve met commercie ga je je langzamerhand met het businessunit management bezighouden. In deze periode ben je nog steeds commercieel verantwoordelijk en blijf je een belangrijke bijdrage leveren aan acquisitie. Tegelijkertijd hou je je bezig met de positionering van het label en ben je verantwoordelijk voor de uitbouw van de businessunit. Je rapporteert hierbij aan de aandeelhouders die tevens je sparringpartners en bestuur zijn en met wie je de businessunit strategie en plannen doorspreekt. Je leert daarbij omgaan met doelrealisatie, resultaatverplichtingen, rendements- en kwaliteitsdoelstellingen, en nog veel meer rondom de start van een nieuwe organisatie. Maar om deze vervolgopdracht te krijgen moet je wel aan bepaalde voorwaarden hebben voldaan:

  • Realisatie van de commerciële doelstellingen in de eerste fase.
  • En je hebt duidelijk gemaakt dat je over de kwaliteiten en competenties beschikt die nodig zijn om de aansturing van de businessunit aan te kunnen.

Sensitief Communicatief Toegankelijk Energiek Vasthoudend Professioneel Teamspeler Betrokken Inspirerend

Profiel | Sterk in acquisitie, gesprekspartner voor de zorgsector, aankomend management

Je bent een zeer actieve netwerker die met veel enthousiasme (nieuwe) contacten legt en in korte tijd tallozen acquisitie afspraken weet in te plannen. Je bent daarbij gesprekspartner op het hoogste niveau en weet goed met bestuurders en directeuren in de zorgsector het gesprek te voeren over mogelijke opdrachten en traineeships. Uiteindelijk haal je de opdracht binnen: je beschikt over groot contracterend vermogen.

Je hebt al een flink aantal jaren werkervaring opgedaan (> 10 jaar) maar bent nog ‘jong’ te noemen in jaren en zeker in denken en doen. Je begrijpt wat we willen met dit nieuwe label en hebt hier zelf ook een visie op. Je past bij de doelgroep van opdrachtgevers én staat nog dicht bij de Trainees. Je hebt in meerdere organisaties gewerkt. Profit en not for profit, in of voor de zorgsector, liefst in een combinatie van enkele sectoren. Het commerciële zit in je bloed, je bent aantoonbaar succesvol geweest in eerdere vergelijkbare posities. Je hebt een afgeronde HBO+ of WO opleiding, je bent zeer flexibel en mobiel (autorijden vind je eigenlijk gewoon leuk) en van een nine to five mentaliteit gruwel je. Je gaat er helemaal voor – dit wordt jouw businessunit waar je je de komende tijd volledig voor gaat inzetten!

Naast je grote talent op acquisitie en commercie ben je nieuwsgierig om te ontdekken of je ook manager bent. Je denkt van je zelf van wel. Misschien heb je hier al wat ervaring in opgedaan. Je schrikt niet terug van een stevige initiële opdracht en resultaatafspraken, en op termijn kan je meer taken en bevoegdheden aan. Je bent actiegericht, neemt initiatief, resultaatgericht en in staat om gestructureerd en op basis van een goede analyse en strategie je marktbewerking vorm te geven. Tegelijk ben je communicatief en sociaal sterk, servicegericht, een samenwerker en relatie/netwerk bouwer.

Herken je je in dit profiel – maar twijfel je? Bel dan eerst met ons (Sjef van Zwieteren 06 2153 7354 of Rebecca van de Lagemaat 06 1686 6881). Denk je: “dit ben ik”? Schrijf ons, en ga in op jouw visie op de opbouw van dit mooie nieuwe label, hoe je dit zou willen aanpakken en waarom we juist jou moeten hebben!

Aanbod | Geïnteresseerd en gekwalificeerd?

De kans om mee te bouwen aan een nieuwe businessunit, waar wij veel van verwachten. De kans om je zelf te ontwikkelen van een primair op relaties en acquisitie gerichte professional naar een professionele businessunit manager in de sector van talentontwikkeling en talentbemiddeling. Je komt te werken in een professioneel team van bemiddelaars en talentontwikkelaars met vele tientallen jaren werkervaring – een uitdagende en stimulerende werkomgeving voor wie dit aan kan en durft. Je werkt vanuit Amersfoort én vanuit Veenendaal, de vestigingsplaatsen van de beide moederbedrijven. Het salaris wat hierbij past is marktconform, waarbij we, op basis van resultaatafspraken denken aan een bonusstructuur. Natuurlijk stellen we een auto, laptop en gsm ter beschikking. Zoals gezegd, geen nine to five job, flexibel in te vullen, met steeds het resultaat voor ogen!

Procedure en reageren

Indien je geïnteresseerd én aantoonbaar gekwalificeerd bent verzoeken wij je uiterlijk zo snel mogelijk te reageren, met toezending van cv en motivatie, door onderaan op ‘Klik hier om te reageren’ te klikken. De procedure is gericht op het aanstellen van onze nieuwe collega voor 1 juni 2018.

Aan kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd vooraf een online persoonlijke profielmeting te maken.

Commercieel talent / aankomend businessunit manager
Vast
40 uur

SOLLICITEER DIRECT

Helaas, de inschrijftermijn voor deze vacature is verstreken, of wij hebben een geschikte kandidaat gevonden.