Over de organisatie
Uitvoeringsorganisatie
Drie organisaties bouwen samen aan een uitvoeringsorganisatie: Een gezamenlijke bedrijfsvoerings-organisatie die medio 2017 van start is gegaan. De organisatie verricht de uitvoeringstaken op bedrijfsvoeringsgebied. Producten en diensten zijn: financiële administratie, personeels- en salarisadministratie, geo-informatie en basisregistraties, belastingen, secretariaat, facilitaire zaken, documentaire informatievoorziening, ICT, functioneel beheer, P&O (uitvoering), inkoop en aanbesteding en communicatie (uitvoering). Een kleine vierhonderd professionals maken de organisatie. Zij zijn een kei in hun vakgebied, kennen de gemeenten en hun behoeften, zijn servicegericht, zelfstandig en resultaatgericht. Beoogd is om een ‘platte’ organisatie te worden met vakafdelingen (aangestuurd door managers die het vak kennen) en een bedrijfsbureau.
De afdeling Basisregistraties zorgt voor het beheer van de wettelijke basisregistraties (o.a. BRP, BAG en WOZ), het 11 stelselbeheer en gegevensverstrekkingen waar de gemeenten bronhouders van zijn.
Functie
Afdelingsmanager basisregistraties
Als afdelingsmanager stuur je op resultaten en draag je zorg voor de ontwikkeling van verantwoordelijke, resultaatgerichte medewerkers. Je levert een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling en harmonisatie van de cultuur, werkprocessen en systemen van de afdeling.
Je ben in staat om continu mee te ontwikkelen met de behoefte van de klanten en je bent op jouw vakgebied de bedrijfsvoeringsadviseur voor de klanten. Daarom ben je de gesprekspartner voor de gemeentelijke ‘demandmanagers’ over de dienstverlening van de afdeling.
Je vormt samen met je collega afdelingsmanagers en de directeur het MT. Je rapporteert aan de directeur.
De aanvullende opdracht voor de komende maanden: de afdeling is al enige tijd in gesprek welke taken zij precies uitvoert en op welke wijze. Daarbij spelen de bestaande verschillen tussen de drie gemeenten in cultuur, organisatie, werkwijzen, taken en verantwoordelijkheden een belangrijke rol. Het op lijn brengen hiervan terwijl ‘de winkel open blijft’ is een belangrijk onderdeel van de opdracht.
Profiel
Pragmatisch en flexibel met groot oplossend vermogen
Je hebt WO/Hbo werk- en denkniveau, met inhoudelijke kennis van het vakgebied. Je bent een stevige persoonlijkheid en meerjarige leidinggevende ervaring is een vereiste. Je hebt ervaring met veranderprocessen, zoals samenvoegen, bouwen en continu ontwikkelen van afdelingen en weet medewerkers hierin mee te nemen. Je beschikt over kennis van en ervaring met verregaande automatisering en digitalisering van bedrijfsprocessen. Je kunt goed omgaan met weerstand en durft te confronteren. Je toont voorbeeldgedrag en aarzelt niet om ongewenst gedrag aan te spreken. Communicatief vaardig, empathisch en sterk resultaat-, service- en oplossingsgericht!
Je bent per direct beschikbaar voor een langere periode, tot 1 oktober 2018. De inzet is bij aanvang 24 uur per week. Eind week 3 vindt de kandidaatpresentatie plaats bij de opdrachtgever.
Aanbod
Geïnteresseerd en gekwalificeerd?
Helaas, u kunt niet meer reageren.