Over de organisatie
Accolade Zorg
Accolade Zorg biedt intra- en extramurale zorg aan cliënten die zich aangesproken voelen door de christelijke identiteit van de organisatie. Liefdevolle zorg, aandacht, verantwoorde zorg en transparantie zijn daarbij belangrijke aandachtspunten. Accolade Zorg realiseert haar zorgaanbod in de regio’s Amersfoort, Assen, De Bilt, Bodegraven en Zeist. De organisatie heeft een jaaromzet van € 45 miljoen en 850 medewerkers in dienst. De centrale diensten opereren vanuit de vestiging in Bosch en Duin, gemeente Zeist.
Speerpunten in het beleid zijn: gestage groei, versteviging positie in de lokale ketens en de thuiszorg, doorontwikkeling van zelforganisatie en verdere professionalisering en optimalisering van de bedrijfsvoering, processen en informatievoorziening.
De organisatie wordt geleid door een eenhoofdige Raad van Bestuur met een Managementteam van Regiomanagers, de Manager Advies- en Behandelcentrum en de Manager Advies- en Service Centrum (ASC). De Teamleider HR staat onder leiding van de Manager ASC, is op basis van de actuele agenda aanwezig bij het MT van de organisatie en is inhoudelijk gesprekspartner voor de Bestuurder.
Functie
Teamleider HR
Het doel van deze functie is het HR-beleid en de HR-processen verder te ontwikkelen als uitwerking van het strategisch meerjarenplan van Accolade Zorg. Rollen en resultaatgebieden:
- Coachend leidinggevende
Binnen het HR-team heb je de rol van teamleider. Met jouw enthousiasme neem je de HR-collega’s en praktijkopleiders (13 medewerkers) mee in alle ontwikkelingen. Je organiseert de dialoog en samenwerking tussen de collega’s onderling en richting de klant.
Als Teamleider geef je situationeel leiding aan professionals en bevorder je eigenaarschap bij je medewerkers. In jouw verantwoordelijkheid voor de ondersteuning van het primair proces zorg je ervoor dat in verbinding met elkaar de juiste dingen goed worden gedaan. Door jouw kennis en ervaring ben je voor het team een natuurlijke sparringpartner. Je stimuleert en spoort de ander aan zijn/haar talenten optimaal te benutten. Je onderzoekt, stelt open en neutrale vragen om daarmee de professionals verder te brengen. Jij bewaakt de integraliteit, planning en voortgang. Je bent verantwoordelijk voor budgettering en de beleidszaken van het team.
- Beleidsmaker
Je vertaalt de visie, missie en strategie naar een effectief HR-beleid en werkwijzen, waarbij jouw komst een abstractieniveau toevoegt. Je treedt op als inhoudelijke expert en aanjager van deze ontwikkeling. Je werkt vanuit organisatie brede oplossingen in de bedrijfsvoering en ondersteuning naar toegankelijk beleid en ziet toe op het optimaliseren en borgen van de HR-processen.
Je wordt gedreven door talentontwikkeling en flexibiliteit van medewerkers en teams en het creëren van een optimale werk- en leeromgeving om dat doel te ondersteunen; zodat (zorg)medewerkers optimaal blijvend inzetbaar zijn, uiteraard in nauwe samenwerking met de lijn. Je toont hierbij visie.
- Adviseur in de top van de organisatie
Je bent een strateeg die in de aansturing op hoofdlijnen blijft, maar de details niet schuwt voor de portefeuilles waarbij jij zelf als adviseur of projectleider optreedt.
In samenwerking met de HR-collega’s doe je voorstellen richting Manager ASC, het MT of de Bestuurder voor HRM-visie, -beleid, -instrumenten en processen. Je ziet toe op implementatie en borging binnen de teams in het primaire proces en de ondersteunende diensten.
Je richt je op het ondersteunen van de organisatie in visie en cultuur en het verbinden van deze grote lijn aan de dagelijkse inzet van de medewerkers. Je meet kwaliteit en effect van het HR-beleid door uitvoering en monitoring van het medewerkerstevredenheidsonderzoek en organiseert de opvolging van de resultaten.
Profiel
Je voelt je aangetrokken tot en geschikt voor deze positie met veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Een veelzijdige functie waarbij je wordt uitgedaagd om te bouwen, door beleid te ontwikkelen en te implementeren. Je voldoet aan de volgende profielkenmerken:
- HBO (+) werk- en denkniveau;
- HRM of bedrijfskundig geschoold;
- Meerdere jaren ervaring in het HRM-vak op senior niveau, binnen of buiten de zorg & welzijn sector;
- Leidinggevende ervaring;
- Actuele kennis op het gebied van arbeidsrecht, arbeidsomstandighedenwetgeving (ARBO) en Wet op de Ondernemingsraden (WOR).
Om succesvol te kunnen zijn in deze rol beschik je uiteraard over uitstekende communicatieve vaardigheden. Je bent empathisch, betrokken, resultaatgericht en kunt goed de verbinding leggen met uiteenlopende stakeholders. Duidelijk op de inhoud, zorgvuldig in de relatie. Daarnaast ben je analytisch en vasthoudend en voor het schrijven van beleidsmatige stukken draai jij je hand niet om.
De zorg aan de bewoners wordt geleverd vanuit een herkenbare christelijke identiteit. Van kandidaten wordt verwacht dat zij de christelijke levensovertuiging delen en gemotiveerd zijn om dat door te geven. Met het verzoek om bij je sollicitatie aan te geven welke rol het geloof in jouw leven heeft.
Aanbod
Accolade Zorg is een financieel gezonde en ambitieuze zorgorganisatie van een zodanige omvang, dat kan worden uitgegaan van korte lijnen, informele omgang en pragmatische aanpak van de uitdagingen. Accolade Zorg hecht veel waarde aan plezier in je werk. Je kunt rekenen op een warm welkom en een prettige werksfeer in een professioneel team. Daarnaast krijg je veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door middel van scholing en opleidingen.
Dienstverband mogelijk van 28 tot 36 uur per week, in eerste instantie voor de duur van een jaar, met de intentie omgezet te worden in onbepaalde tijd. Salaris en arbeidsvoorwaarden volgens de CAO VVT met inschaling in FWG 60 of FWG 65, afhankelijk opleiding en ervaring (FWG 65 kent een salaris van maximaal € 5.752,21 per maand bij een fulltime dienstverband); aanvullend een eindejaarsuitkering (8,33%), vakantiegeld en een prima pensioenregeling. Flexibele werktijden en mogelijkheid om in overleg thuis te werken.
Procedure
De procedure wordt begeleid door K+V en is erop gericht om de benoeming in de maand januari 2022 af te ronden. De exacte planning van de selectie- en adviesgesprekken bij Accolade Zorg volgt z.s.m. Daaraan voorafgaand vindt een oriënterend gesprek bij K+V (eventueel online) plaats.
Geïnteresseerd
Wanneer deze functie je aanspreekt zien wij uit naar jouw reactie. Je hebt tot en met woensdag 5 januari 2022 aanstaande de mogelijkheid om te reageren, met toezending van cv en motivatie, door onderaan op ‘Klik hier om te reageren’ te klikken. Voor vragen kun je contact opnemen met de heer Emile Douma (06-1045 2989).
Kandidaten die worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek bij K+V worden gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.
Let op! Bij voldoende geschikte kandidaten kunnen wij de reactietermijn eerder sluiten, reageer daarom snel!