Over de organisatie
Avoord
Avoord is een lokale ouderenzorgorganisatie in Etten-Leur, Rijsbergen en Zundert (tussen Breda en Roosendaal) en heeft een breed palet aan zorg en welzijn; in de wijk en op de locaties. Samen met meer dan 1.200 medewerkers en 700 vrijwilligers biedt Avoord elke dag de beste zorg aan 1.100 cliënten. Werken bij Avoord betekent werken bij een inspirerende zorgorganisatie die vooruit kijkt in een informele, warme werksfeer met bevlogen en betrokken collega’s. Zij hebben een groot hart voor de ouderenzorg, zijn ondernemend en denken mee in mogelijkheden om dát te doen wat de cliënt belangrijk vindt.
De ouderenzorg is in beweging, en hoe. Het aantal ouderen stijgt veel sterker dan het aantal zorgprofessionals. In de afgelopen periode heeft Avoord met de input van vele interne en externe stakeholders haar kernstrategie voor de komende jaren bepaald. Bevorderen van zelf- en samenzorg, inzet van technologie waar nodig en pas aan de slag met professionele zorg waar het moet – dat zijn belangrijke uitgangspunten voor de komende jaren. Dat vraagt vernieuwing op vele fronten. Avoord gaat de aankomende jaren groot inzetten op het digitaliseren van de zorgprocessen, een ambitie die is uitgewerkt in een strategisch ICT-plan. In 2024 wil Avoord 20% van de zorg digitaal kunnen realiseren; in 2035 moet dat 35% zijn. Het mede vormgeven aan deze transitie is naast de “standaard” manager ICT taken de belangrijkste veranderopdracht.
De organisatie wordt geleid door een Bestuurder met een Managementteam bestaande uit de directeur Zorg, de directeur Bedrijfsvoering, de Manager PO&O, de Bestuurssecretaris en de Concerncontroller. De directeur Bedrijfsvoering stuurt o.a. de bedrijfsonderdelen Financiën, ICT en Vastgoed & Facilitair aan.
Functie
Manager ICT
Jij gaat als Manager ICT, samen met je team, vanuit de visie, missie en kernwaarden alsmede de vastgestelde strategie en meerjarenplan de directie en het bestuur adviseren over (de verdere concretisering) van het ICT-beleid en vooral zorgen dat de ambities daadwerkelijk worden gerealiseerd. Jij zet de ambities om in doen, waarmaken en borgen. Het doel: zorgeloos zorgen en met hetzelfde aantal medewerkers meer cliënten kunnen verzorgen en ondersteunen waar dat echt nodig is, bij hen thuis – ook op afstand – of thuis bij Avoord. Als Manager ICT voel jij de ambitie om het verschil te gaan maken en breng je vernieuwende inzichten in om de zorg efficiënter te maken en betaalbaar te houden. Of maak je gebruik van goede voorbeelden elders. Binnen het Managementteam ben jij de aanjager van de discussie hierover, bespreekt toekomstvisie en mogelijkheden en zet dat om in een realistisch beleid. Als het gaat om innovatie werk je nauw samen met de Manager Beleid, kwaliteit en innovatie.
Avoord stemt de organisatie voortdurend af op cliënt en medewerker en in die dynamiek worden hoge eisen gesteld aan de kwaliteit van de informatievoorziening en gebruikersvriendelijkheid. Jij treedt op als eigenaar van het informatiemanagement en de ICT infrastructuur en weet de complexiteit daarvan terug te brengen naar praktische en begrijpelijke concepten en voorzieningen in ‘slimme gebouwen’. Processen worden ingericht vanuit het perspectief van de klant en vereenvoudigd, gestandaardiseerd en gedigitaliseerd voor het benutten van schaal- en efficiencyvoordelen. In jouw rol bewaak je en stuur je op de dienstverlening. Je bent realistisch in je doelen en maakt waar wat is afgesproken.
Belangrijke uitdagingen voor de Manager ICT zijn:
- Zorgen voor een passend, lange én korte termijn ICT-beleid en vooral de implementatie daarvan;
- Optimaliseren van bedrijfsprocessen door middel van efficiëntere inrichting en/of digitalisering;
- Verantwoordelijk voor het opstellen, prioriteren, inplannen, implementeren en rapporteren van ICT gerelateerde (organisatie brede) projecten en de aansturing van mogelijke externe partijen daarin;
- Aansturen van het ICT-team (10 personen) op resultaat en samenwerking en het team meenemen in de ontwikkeling van een ander type IT-organisatie en de rollen die daarbij horen.
De functie is op dit moment ad interim ingevuld. Je legt verantwoording af aan de Directeur Bedrijfsvoering.
Profiel
In deze cruciale rol dagen we je uit om mee te bouwen aan duurzame ouderenzorg, en bij te dragen aan digitalisering en anders organiseren van de zorg.
Jij neemt geen genoegen met half werk. Je bent altijd op zoek naar ‘hoe kan ICT nog beter aansluiten op het primaire (zorg)proces, inclusief wat je kunt leren van anderen’. Je stapt op iedereen af om antwoord te krijgen op die vraag en stopt niet voordat je het antwoord hebt gevonden én geïmplementeerd. Je bent enthousiast en hebt het lef om vernieuwingen op te starten en door te voeren. Je hebt passie voor het vak en werkt graag en goed samen met tal van collega’s binnen de zorg en de ondersteunende diensten van Avoord.
Daarnaast voldoe je aan de volgende eisen:
- Hbo+- of wo-opgeleid, bv Bedrijfskundige Informatica of gelijkwaardig;
- Ruime/aantoonbare ervaring als manager;
- Kennis en ervaring met project-, programma- en verandermanagement;
- Affiniteit met ICT opgaven en uitdagingen in de zorg o.g.v. digitalisering en procesverbeteringen.
Ervaring in de branche kan bij gelijke geschiktheid relevant zijn, maar geldt niet als voorwaarde om aan de procedure deel te nemen.
Aanbod
Ben jij die expert in ICT, die staat te popelen om in de ouderenzorg het verschil te gaan maken en informatietechnologie en digitalisering steeds meer in te bedden in de primaire zorgprocessen? Die visie heeft maar ook het vermogen om het voor elkaar te krijgen? En die resultaten ziet als een teamprestatie?
Dan biedt Avoord jou een uitdagende en op ontwikkeling gerichte positie waar je samen met enthousiaste en betrokken professionals bijdraagt aan mooie opgaven.
- Een fulltime dienstverband
- Jouw salaris is conform de CAO VVT, met inschaling afhankelijk van opleiding en ervaring
- Een open en inspirerende werkcultuur met ruimte voor eigen initiatieven en verantwoordelijkheden binnen je functie
- Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,33%
- Flexibele werktijden en goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden
Procedure
De procedure wordt begeleid door K+V en is erop gericht om de benoeming in de maand januari 2022 af te ronden. Je start met een gesprek in Veenendaal bij K+V voor een kennismaking naar aanleiding van je kandidatuur. Hierna volgen gespreksrondes bij Avoord, waarvan de exacte data zo spoedig mogelijke volgen.
Het nemen van referenties is voor de benoembare kandidaat standaard onderdeel van de selectieprocedure. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Geïnteresseerd
Wanneer deze functie je aanspreekt zien wij uit naar jouw reactie. Je hebt tot en met maandag 10 januari aanstaande de mogelijkheid om te reageren, met toezending van cv en motivatie, door onderaan op ‘Klik hier om te reageren’ te klikken. Voor vragen kun je contact opnemen met de heer Emile Douma (06-1045 2989).
Kandidaten die worden uitgenodigd voor het oriënterend gesprek wordt gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.
Let op! Bij voldoende geschikte kandidaten kunnen wij de reactietermijn eerder sluiten, reageer daarom snel.