Functie
Interim Adviseur Gemeentesecretaris
Deze ontwikkelgemeente staat in het midden van de samenleving. Samen met college en raad zetten ze zich in voor de inwoners, bedrijven en organisaties.
Opdracht
In jouw rol van adviseur ben je de strategische rechterhand van de gemeentesecretaris, je houdt zicht op de afhandeling van bestuurlijk belangrijke dossiers en je coördineert de afstemming tussen de bestuurder, het managementteam/ de organisatie en andere stakeholders (zoals de gemeenteraad en externe partijen). Jouw advisering is gericht op de overkoepelende samenhang en strategie van onderwerpen. Collega’s binnen de organisatie adviseer je op samenhang en kwaliteit in belangrijke dossiers en je treedt tevens als klankbord op voor het managementteam en de beleidsadviseurs. Je kunt omgaan met tegengestelde belangen en kunt daarbinnen helder adviseren. Dit doe je door inhoudelijke en procesmatige vraagstukken vanuit meerdere invalshoeken te bekijken. Je waakt over de tijdigheid van de uitvoering van bestuurlijke en ambtelijke opdrachten en je scheidt hoofd- van bijzaken.
Wat doe je als adviseur van de gemeentesecretaris?
- Je bent sparringpartner voor de Gemeentesecretaris.
- Je adviseert en denkt mee over doorontwikkeling van de begroting.
- Je adviseert, denkt mee en werkt mee aan het werken vanuit de bedoeling.
- Je zet een eerste stap vanuit visie en strategie naar de uitvoering door het formuleren van een opdracht aan de organisatie.
- Je bewaakt de kwaliteit en de integraliteit van de voorstellen aan de gemeentesecretaris en van de opdrachten van de gemeentesecretaris aan het managementteam.
- Je faciliteert de samenwerking in het managementteam, ondersteunt in prioritering voor college/raad.
- Je houdt overzicht over toegezegde doelen en acties vanuit de begroting. Je neemt de programmamanagers hierin mee en legt een link met de griffie.
- Je organiseert en faciliteert werksessies.
Vanuit een proactieve houding ga jij vanuit de visie van de gemeente aan de slag met opgaven die uit het college of uit algemene ontwikkelingen voortkomen en (soms direct) aandacht vragen. Je zorgt ervoor dat de teksten die geschreven worden voor iedereen goed te lezen en te begrijpen zijn.
Profiel
Je vindt het leuk om in een dynamische politiek-bestuurlijke omgeving te werken. Je weet wat er speelt in de samenleving en begrijpt waar politieke risico’s zitten. Je bent iemand die snel contacten kan leggen met partijen/belanghebbenden en je zorgt voor afstemming. Je kunt snel schakelen, prioriteiten stellen en hoofdlijnen vasthouden zonder de details te vergeten. Je kunt zowel mondeling als schriftelijk helder en compact standpunten en adviezen samenvatten en formuleren. Zelfstandig kunnen werken en de verantwoordelijkheid nemen zit in je bloed. Je beschikt minimaal over een HBO+ werk- en denkniveau. Je bent in staat om actuele kennis over bestuursrechtelijke procedures en van relevante landelijke en (toegepaste) ontwikkelingen snel eigen te maken.
Voorwaarden
Aantrekkelijke opdracht in een dynamische omgeving bij een innovatieve gemeente. Je werkt in een team en kunt dat, mede door jouw inspirerende ideeën, verder samen vormgeven. Je werkt hybride.
Je bent op korte termijn 20-22 uur per week beschikbaar tot het einde van het jaar.
Geïnteresseerd
Ben je geïnteresseerd in deze opdracht? We vragen je snel te reageren (uiterlijk 29 maart 13.00 uur) door bij “solliciteer direct” je CV en motivatie te uploaden. We zien in jouw brief graag een indicatie van je uurtarief. Een contract voor bepaalde tijd voor de genoemde periode behoort ook tot de mogelijkheid. Op 30 en 31 maart zijn de (digitale) gesprekken bij K+V.
Voor inhoudelijke vragen kun je telefonisch contact opnemen met Micha van Aart, partner (06 46 390 312) of Helga Bijker, partner (06 22698599).
Kandidaten die worden uitgenodigd worden gevraagd een online persoonlijke profielmeting te maken.