Senior Adviseur Financiën voor Slachtofferhulp Nederland

Servicegericht, accuraat en adviesvaardig
Let op: De wervingstermijn voor deze vacature is verstreken! Reageren is niet meer mogelijk.
Klik hier voor ons actuele vacature-overzicht

Over de organisatie

Slachtofferhulp Nederland

Slachtofferhulp Nederland helpt slachtoffers en nabestaanden na een strafbaar feit, verkeersongeval, calamiteit of een andere ingrijpende gebeurtenis. Zij kunnen bij Slachtofferhulp  terecht voor emotionele steun, praktische ondersteuning (zoals hulp bij het aanvragen van schadevergoeding) en ondersteuning in het strafproces. Jaarlijks helpt Slachtofferhulp honderdduizenden slachtoffers en nabestaanden persoonlijk of online. Slachtofferhulp Nederland is een landelijke organisatie met 25 locaties. Samen helpt Slachtofferhulp slachtoffers vandaag verder. Kom jij dit team in Utrecht versterken?

Bedrijfsmatige sturing van de financieel-administratieve processen en outputsturing zijn de belangrijkste thema’s van Finance & Control om het primair proces van Slachtofferhulp Nederland goed te ondersteunen. Het team heeft een uitdagende agenda om de financiële processen, het financieel beheer, de administratieve organisatie en interne controle te verbeteren en te optimaliseren. Teambuilding en samenwerking met staf en primair proces staat hoog op het wensenlijstje.

Functie

Senior Adviseur Financiën

Als adviseur Financiën zorg je ervoor dat de financiën van Slachtofferhulp Nederland perfect lopen. Je opereert op het grensvlak van boekhouding en financial control.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het coördineren van de boekhouding en de P&C-cyclus (begroting, maandrapportage, jaarrekening). Je zorgt voor een adequate planning, stemt deze af met diverse afdelingen en collega’s en je bewaakt de voortgang. Ook lever je hieraan zelf hands-on een belangrijke bijdrage.

Op jouw werkgebied ben je de vraagbaak en leid je verbetertrajecten. Soms doe je dat als projectleider. Voor de accountantscontrole ben je het operationele aanspreekpunt.

Je geeft functioneel leiding aan de drie medewerkers van de financiële administratie.

Je bent de belangrijkste adviseur van en legt verantwoording af aan het Hoofd Finance, Inkoop & Control over:

  • Financiële besluitvorming en het voldoen aan wet- en regelgeving.
  • Financieel advies en het vertalen hiervan naar systemen en praktische oplossingen.
  • Het verbeteren van de kwaliteit van de administratieve organisatie en interne controle
  • De ontwikkeling van financieel beleid en de uitvoering hiervan in samenspraak met betrokken afdelingen.

Je doorziet dat in deze rol communicatie met de staf en primair proces in de organisatie essentieel is. Je bent initiatiefrijk, zorgt voor structuur en biedt in woord en daad pro actief hulp aan.

Sparringpartner Communicator Vakspecialist Flexibel Plezierig Hart-voor-de-publieke-zaak

Profiel

  • Hbo-opleiding op financieel/bedrijfseconomisch gebied, cijfermatig inzicht.
  • Bij voorkeur aangevuld met ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Kennis van administratieve procedures en in het onderhouden van en verbeteren van de financieel administratieve processen.
  • Kennis van relevante applicaties en pakketten.
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Servicegericht, accuraat en adviesvaardig, gericht op samenwerking en liefde voor het vak.

Aanbod

Een uitdagende, verantwoordelijke en afwisselende positie bij een maatschappelijke organisatie met betrokken medewerkers, een echt ‘A-merk’. De functie kent veel verantwoordelijkheid en biedt ruimte voor eigen initiatief.

Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden met flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Met in ieder geval een vaste dag in de week om in een plezierige werkomgeving je collega’s te ontmoeten. Veel ontwikkelmogelijkheden met een individueel loopbaanbudget en een uitstekende reiskostenregeling.

De CAO Sociaal Werk is van toepassing, waarbij het salaris afhankelijk is van je ervaring. Het salaris inclusief individueel keuzebudget (o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) is maximaal €5.731,– per maand op basis van een 36-urige werkweek. Per 01-01-23 wordt dit met 2% verhoogd op basis van de CAO.

Vind jij de organisatie net zo leuk als zij jou, dan wordt de tijdelijke aanstelling na een jaar met wederzijdse instemming omgezet in een vast dienstverband.

Geïnteresseerd

Wanneer deze functie je aanspreekt zien wij je reactie graag zo snel mogelijk tegemoet. Dat kan door onderaan bij ‘solliciteer direct’ je cv en motivatie te uploaden. Wil je meer weten of sparren over de functie;  Helga Bijker (06-2269 8599) vertelt je graag meer.

Kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure, evenals een Verklaring Omtrent het Gedrag.

Helaas, de inschrijftermijn voor deze vacature is verstreken, of wij hebben een geschikte kandidaat gevonden.