De woorden van 2015 waren (onder meer) sjoemelsoftware en verweggistan. Dit jaar hoor je al wel heel vaak ‘regie’. Vooral populair in combinatie met ‘gebrek aan’. Of het nu om Rutte gaat, ketenregie, regieorganisatie en, daar doe ik dan nu zelf aan mee om het gebruik te stuwen, loopbaanregie.
Levenslang bij één bedrijf, op diverse posities, werken is allang uit de mode. Iedere manager weet dit inmiddels en kent in de eigen omgeving de voorbeelden. Maar bij een grote organisatie (een ministerie, bank of verzekeraar) werk je gemakkelijk 25 of 30 jaar op heel veel verschillende plaatsen of onderdelen. En als het dan ‘ineens’ stopt, wat dan?
Zelf de regie pakken! K+V helpt u hierbij als loopbaanregisseur. Het Next Step programma biedt deze mogelijkheden. U pakt de regie in uw eigen loopbaan en u laat zich professioneel adviseren. In het afgelopen jaar heeft een groot aantal kandidaten onderdelen van dit programma doorlopen, soms van-werk-naar-werk, soms om een ‘stok achter de deur’ te hebben, etc. Regie pakken in een drukke baan, dat lukt ook niet altijd even gemakkelijk. Focus houden en rust bewaren. De feiten: het Next Step programma gaat het 2e jaar in met inmiddels 18 deelnemers en 8 succesvol afgeronde trajecten.
Eén van de onderdelen is de training persoonlijk profiel, die een belangrijke bijdrage levert aan het anders naar jezelf kijken. Na een dag hard zwoegen heeft u twee visitekaartjes, waarin u zowel uw ‘ondernemersstatement’ verwoordt als uw ‘why’. Deze gebruikt u voor uw LinkedIn-profiel en voor uw cv. U koppelt er de resultaten aan in relatie tot de opgave waar u voor stond.
Als u een andere positie wilt, dan kunt u die gaan zoeken, maar u kunt ook werken aan het ‘gevonden’ worden. In ieder geval één van de kandidaten uit het programma is zo ‘gevonden’ via de juiste woorden op het LinkedIn-profiel. Hulde!
De moraal van dit verhaal: pak zelf de regie, u vindt zelf of wordt gevonden. Meer weten kijk op https://kv.nl/wat-we-doen/next-step of bel of mail mij.