Over de organisatie
UWV
Samen werken aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Meedoen betekent voor het UWV deelnemen aan de arbeidsmarkt en het bieden van ondersteuning voor mensen voor wie dat tijdelijk -om wat voor reden dan ook- even niet lukt. Het UWV staat voor twee grote uitdagingen. De eerste is om de menselijke maat nog meer toe te passen: de mens vormt het uitgangspunt (in plaats van sec de regels). De tweede uitdaging richt zich op preventie: samen met vele partners het voorkomen van werkloosheid en het voorkomen van arbeidsongeschiktheid. Deze ambities staan vast, er worden stappen gezet, bestuur, directie, management en medewerkers hebben het vertrouwen dat met hun inspanningen deze ambities worden gerealiseerd.
De missie van UWV is: “Wij willen samen met onze partners verschil maken door werken te bevorderen. We zorgen snel voor inkomen als werken onmogelijk is”. De divisie Uitkeren levert hieraan een bijdrage. De opdracht is het snel en correct verzorgen van uitkeringen, wanneer werk niet of niet direct mogelijk is. Als motto hanteert UWV “snel, eenvoudig en betrouwbaar”. De divisie Uitkeren handelt vanuit de kernwaarden Vertrouwen, Verbetering, Deskundigheid en Resultaat.
Managers en medewerkers stropen er binnen de divisie Uitkeren graag hun mouwen voor op om persoonlijke service te leveren, de dienstverlening goed toegankelijk te maken en om efficiënter en wendbaarder te worden. Onder leiding van een districtsmanager werken 250 vakprofessionals, verdeeld over 13 teams, dagelijks aan deze verbeteringen. De medewerkers zijn doordrongen van de impact van hun dagelijkse werkzaamheden voor de mensen, die -mede- afhankelijk zijn van hun dienstverlening. Een voorspelbare tijdelijke uitkering brengt -net als een dak boven je hoofd- rust en bestaanszekerheid om de eigen verantwoordelijkheid te pakken en klaar te zijn voor werk.
Voor management en medewerkers van het district Gelderland Midden en Zuid is er werk aan de winkel om deze ambities te realiseren. De Divisie Uitkeren zorgt voor een efficiënte en snelle verwerking van uitkeringsaanvragen van en uitbetalingen aan mensen. In een omgeving waarin continu wet- en regelgeving en toeslagen veranderen, vraagt alertheid en veel vakkennis van de medewerkers om goed en rechtmatig uitkeringen (WW/AW) toe te kennen. Het gaat om een flink volume, oplopend tot zo’n 40.000 betalingen op jaarbasis. Een grote verantwoordelijkheid, die om goed leiderschap vraagt.
Functie
Manager Uitkeren
Je geeft als manager integraal leiding aan ongeveer 20 medewerkers. Het zijn vakkundige professionals, die goed worden opgeleid om de werkzaamheden uit te voeren, ondersteund met mentoren, praktijkbegeleiders en expertdeskundigen. De inzet is om medewerkers te begeleiden om voldoende lef en inzicht te ontwikkelen om -indien nodig- af te wijken van het beleid. Je bent één van de 13 managers, dus er is voldoende houvast om van elkaar te leren om de voorgenomen veranderingen door te voeren om de menselijke maat terug te brengen. Ook houvast in de vorm van benchmarks en stuurinformatie. Met veel ruimte om met je medewerkers de visie te doorleven en het samen voor elkaar te krijgen. Aan jou als manager om hen te binden en boeien daar de passende thema’s bij op te pakken.
Je bent lid van het managementteam van het district, waar ook de andere managers lid van zijn, net als de manager Business Control & Kwaliteit en de HR business partner. Je rapporteert zes keer per jaar aan de districtsmanager op basis van maand- en kwartaalrapportages, resultaten, ziekteverzuim, trends inclusief interventies om je contractafspraken te realiseren. In deze organisatie kun je niets in je eentje; met vele collega’s kun je het verschil gaan maken.
Als manager bij de divisie Uitkeren heb je drie rollen, die even belangrijk zijn. Je bent de manager voor je team, je bent lid van het MT van Uitkeren en je bent portefeuillehouder voor specifieke projecten en/of thema’s. Het komende jaar neemt het gehele management van Uitkeren deel aan een opleiding voor verandermanagement. Dit leidt -tijdelijk- tot een vierde rol: het uitvoeren van een opdracht in het kader van de opleiding.
De belangrijkste opgaven voor de manager zijn:
- het implementeren en doorleven van de visie, het belang en de ambities van Uitkeren en hierin zelf het goede voorbeeld te zijn, ook als het gaat om je persoonlijke ontwikkeling;
- het motiveren en inspireren van je medewerkers om de maximale dienstverlening te realiseren en te faciliteren en draagvlak te creëren voor de veranderingen;
- het vergroten van werkplezier en het vieren van successen om (duurzame) resultaten te behalen;
- het mensgericht ontwikkelen van je medewerkers met focus op persoonlijke ontwikkeling en groei;
- het bieden van vertrouwen aan medewerkers om verantwoordelijkheden te nemen en lef te tonen in een afdeling waar de bezetting en resultaten nog beter op orde op orde moet komen;
- het verbinden van mensen binnen de divisie, het district in landelijke projecten en overlegvormen;
- het actief oppakken van en handelen naar de gedragsmatige visie op verzuim (als keuze).
Profiel
REISLEIDER
Je bent integraal verantwoordelijk voor een team van deze mooie, betekenisvolle organisatie. Met jouw drive, passie en inlevingsvermogen en het gebruik van de PDCA-cyclus breng je je team en de medewerkers verder op orde. Wat breng je mee?
- HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld afgeronde opleiding als bedrijfskundige;
- Ruime ervaring (circa vijf jaar) met het leiding geven aan teams (circa 20 medewerkers) in een complexe organisatie (bij voorkeur in een backoffice-omgeving);
- Aanpakker met stevige drang om resultaten te behalen, te starten en het afmaken van verbeteringen;
- Schakelvermogen tussen verschillende stijlen: bewaken en verbeteren en coachen van en dialoog aangaan met medewerkers, teams en organisatie;
- Uitstekende communicatieve en scherpe adviesvaardigheden, creatief;
- Teambuilder, inspirator, bouwer van een hecht team: enthousiast;
- Flexibiliteit in je inzet in één van de andere wetten- indien nodig- binnen het District.
Aanbod
Een fantastische uitdaging bij een organisatie, die van grote maatschappelijke betekenis is, samen met vakinhoudelijke professionals. De organisatie biedt je volop kansen om je blijvend te ontwikkelen om in welk opzicht dan ook ‘fit for the job’ te blijven. Je wordt bijgespijkerd op de hoofdkenmerken van de wetsomgeving om de juiste gesprekspartner te zijn. Hybride werken behoort tot de mogelijkheden (er is een standaard thuiswerkbox en budget voor het aanschaffen van voorzieningen); met twee dagen per week op kantoor, met dinsdag als vaste MT-dag.
Het UWV/Arnhem biedt een contract voor bepaalde tijd met een wettelijke proeftijd (maximum salaris is € 5.626,–), exclusief 8% vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8.33% en CAO-verhoging van 2,5% per 1 december a.s.. De aanstelling is fulltime (38 uur). Vind jij de organisatie net zo leuk als zij jou, dan wordt de tijdelijke aanstelling na een jaar met wederzijdse instemming omgezet in een vast dienstverband.
Procedure
De procedure wordt begeleid door K+V en start met het insturen van je motivatie en cv en daarna een oriënterend gesprek op kantoor bij K+V. Is er een goede ontmoeting en heb je je gesprekspartners nieuwsgierig gemaakt? Dan gaan we verder met verdiepende gesprekken in twee verschillende rondes bij de opdrachtgever. Transparant met een duidelijk tijdspad en een mooie balans in de kennismaking tussen kandidaat en organisatie.
Geïnteresseerd
Wanneer deze ‘positie’ je aanspreekt zien wij je reactie zo snel mogelijk tegemoet. Dat kan door onderaan bij ‘solliciteer direct’ je cv en motivatie te uploaden. Voor vragen kun je contact opnemen met Helga Bijker (06-22 698599) of Micha van Aart (06 46 390312).
Let op! Bij voldoende geschikte kandidaten kunnen wij de reactietermijn sluiten, reageer daarom snel!
Aan kandidaten, die worden uitgenodigd, wordt gevraagd om online de Quinn-managementrollenmeting in te vullen.
Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is op deze positie van toepassing.