Over de organisatie
Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN)
Bij de Gemeenschappelijke Regeling Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN) werken we constructief en voorkomend aan een mooie en duurzame leefomgeving. Ongeveer 200 bevlogen en ervaren medewerkers in binnen- en buitendienst werken aan afvalinzameling en straatreiniging van ruim 112.000 huishoudens in zes gemeenten (Provincie Utrecht).
RMN is in haar bestaan sinds het jaar 2000 sterk gegroeid terwijl de interne organisatie daar onvoldoende in is meegegroeid. Er was geen adequate informatievoorziening en dat maakte dat er geen overzicht was hoe de organisatie ervoor stond. Na een herijking en een transitieperiode is de goede weg gevonden. De nieuwe directeur heeft voortvarend de herinrichting van de organisatie opgepakt. Er is al een aantal zaken verbeterd; de betrokkenheid en partnerschap vanuit RMN naar de zes gemeenten is versterkt; de basis begrotingsprocessen zijn ingeregeld en nieuwe IT-systemen zijn gecontracteerd en gedeeltelijk al geïmplementeerd. De organisatiecultuur is verbeterd en er wordt meer samengewerkt.
De wereld van afval, een effectieve wijze van de inzameling van grondstoffen en het terugbrengen van restafvalstromen, hergebruik en het effect op het milieu zijn thema’s waar het om draait. Dit is hét moment om je aan te sluiten bij een prachtige maatschappelijke organisatie in ontwikkeling waar je impact kunt maken om ambities waar te maken op het gebied van circulaire economie.
Functie
Manager Bedrijfsvoering
Samen met je MT leden op Operatie en RIAP (relatiebeheer, inkoop, advies, innovatie, projecten en assets) en de Directeur vorm je een ambitieus MT. Je draagt bij aan nieuwe plannen, initiatieven en versterking van de organisatie op de middellange termijn en de strategieontwikkeling op de lange termijn.
De afdeling bedrijfsvoering heeft een essentiële rol in het faciliteren van het primaire proces. De Manager Bedrijfsvoering geeft integraal leiding aan vijf bedrijfsvoeringadviseurs op P&O, Financiën, Informatiemanagement, ICT en Facilitair (14 medewerkers). Je bouwt samen aan business partnerschap ter ondersteuning van het management; professioneel, dienend en duidelijk. Met respect voor wat er al bereikt en gedaan is breng je focus aan en geef je richting, zodat de bedrijfsvoering met noodzakelijke professionalisering wordt verder doorontwikkeld. Samen met je afdeling en met het MT ga je doelen en ambities realiseren.
Opgaven:
- Een energiek team opbouwen dat gezamenlijk met elkaar hetzelfde doel voor ogen heeft: een fijne organisatie waar alle medewerkers met plezier werken en waar iedereen er mag zijn.
- Je stimuleert de ontwikkeling van je medewerkers, teams en de organisatie als geheel.
- Doorontwikkeling en optimalisatie van interne administratieve uitvoeringsprocessen.
- Borging van adequate informatievoorziening zodat er in de toekomst actief gestuurd kan worden op data.
- Met samenwerkingspartners, ketenpartners en leveranciers contact onderhouden en afstemmen (onder meer accountant, softwareleveranciers).
- Realiseren van een goedkeurende verklaring van de accountant.
Profiel
BOUWER EN INSPIREREND LEIDER
Wie ben jij?
- Een echte bouwer die samen met je team doelen en opgaven realiseert. Je neemt je medewerkers mee in de veranderingen die nu spelen met oog voor structuur, cultuur, kwaliteit en mensen.
- Een inspirerend leider die op mensgerichte wijze coacht en motiveert. Je biedt ruimte aan je teams om eigen verantwoordelijkheid te dragen en er ook van te kunnen leren.
- Je bent breed geïnteresseerd, verbindend en benaderbaar.
- Je bent communicatief sterk, transparant en eerlijk. Je durft de moeilijke vragen te stellen en je hebt respect voor elkaars inbreng en werk.
Wat breng je mee?
- Je hebt stevige integrale leidinggevende ervaring opgedaan, bedrijfsvoeringsbreed of je hebt leiding gegeven aan een shared service center in een complex (bestuurlijk) krachtenveld.
- Je hebt bedrijfsmatig inzicht en ervaring met financiën en je kunt begrotingen lezen en duiden.
- Goede procesmatige ervaring.
- Veranderkundige ervaring.
- Je brengt rust en vertrouwen.
Aanbod
NIEUWE FUNCTIE MET IMPACT
Deze prachtige uitdaging geeft je een unieke kans om verder te bouwen en jouw bedrijfsmatige kennis en ervaring, te combineren met maatschappelijk ambities op het gebied van circulaire economie. RMN is een organisatie met betrokken en enthousiaste collega’s. Je kunt rekenen op een goed bruto maandsalaris van maximaal € 7.325,- (CAO SGO) op basis van 36 uur. Je krijgt een jaarcontract met de intentie om deze te verlengen naar een contract op basis van onbepaalde tijd.
Procedure
GERICHT OP PERSOONLIJKHEID, ONTMOETEN EN DIALOOG
De begeleiding van de werving- en selectieprocedure is in handen van K+V. De procedure start met een ontmoeting met verschillende mensen van de organisatie. Is er een goede ontmoeting, dan gaan we verder met een diepgaand gesprek en een presentatie.
- Speed op dinsdag 9 januari 2024 waarin je in twee korte gesprekken met kleine commissies kennismaakt met de diverse aandachtsgebieden van de functie en de organisatie kennismaakt met jouw persoonlijkheid.
- Slow op maandag 15 januari 2024 in de middag waarin ruimte is voor de dialoog en diepgang.
- Show op vrijdag 19 januari 2024 in de ochtend waarin je laat zien en ervaren wie je bent en hoe jij de leiding neemt.
Na elke ronde maken we een keuze in kandidaten die verder gaan. Het streven is de procedure voor 1 februari 2024 af te ronden.
Geïnteresseerd
DYNAMISCHE ORGANISATIE
Herken jij je in het profiel en in de ambities van deze dynamische organisatie? We leren je graag kennen. Ben jij ook nieuwsgierig? Dan zien wij jouw reactie met plezier tegemoet. Dat kan door uiterlijk dinsdag 2 januari 2024 bij “solliciteer direct” je cv en motivatie te uploaden. Inhoudelijke vragen, opmerkingen en/of motivatie kun je bij je reactie vermelden.
De vacature is in behandeling bij Micha van Aart (06-4639 0312). Uiteraard is ze bereikbaar voor nadere informatie.
Aan kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd om online de Quinn-managementrollenmeting in te vullen.