Over de organisatie
Dongemond college
De school voor talent
Het Dongemond college helpt circa 2.000 leerlingen hun talenten te ontdekken en te ontplooien. Op locaties in Made en Raamsdonksveer dagen wij hen uit en ondersteunen we hen in hun ontwikkeling tot evenwichtige, weerbare en (zelf)kritische persoonlijkheden die een betekenisvolle bijdrage kunnen leveren aan een duurzame samenleving. Hiervoor bieden wij met 260 medewerkers persoonlijke aandacht en begeleiding, een veilige en prettige leeromgeving, evenals goed en eigentijds onderwijs dat gericht is op kennis, vaardigheden, zelfontplooiing en zelfstandigheid. Persoonlijke aandacht en een veilige en prettige werkomgeving gelden natuurlijk ook voor onze medewerkers. Professionele doorontwikkeling op kennis, vaardigheden, zelfontplooiing en eigenaarschap.
Wij werken vanuit de kernwaarden:
Geborgenheid
Op onze school zijn we er voor elkaar en werken we vanuit de ‘gemeenschapszin’. In de wisselwerking tussen medewerkers, leerlingen, ouder(s)/verzorger(s) en externe partners. We hanteren in de organisatie korte lijnen en onze deuren staan letterlijk open. Iedereen mag er zijn, in zijn of haar eigenheid. Dat veronderstelt niet alleen respect voor elkaar, maar ook interesse en betrokkenheid.
Vertrouwen
Wij geven onze leerlingen en collega’s vertrouwen en ruimte om zich te ontwikkelen. Tegelijk hebben wij een principieel vertrouwen dat ze die ruimte op een verantwoorde manier benutten. Binnen de kaders van de school uiteraard.
Verwondering
“Verwondering is het begin van alle wijsheid” (Aristoteles). Kinderen zijn van nature nieuwsgierig. Aan ons de taak om die nieuwsgierigheid te voeden en te sturen. Want nieuwsgierigheid leidt tot verwondering en verwondering is dé drijfveer achter leren en ontwikkelen.
Bevlogenheid
Onze medewerkers maken het Dongemond college. Wij willen een inspirerende school zijn met oprechte aandacht en interesse voor iedere leerling. Dat vraagt om gedreven, bevlogen medewerkers met hart voor de leerlingen, hun vak en onze school.
Functie
Conrector Dongemond College
Vanaf schooljaar 2024 -2025 werken we vanuit een nieuwe structuur. Er wordt gestreefd naar beleidsrijk werken, zodat het onderwijs optimaal weggezet wordt in de organisatie. Het Dongemond college is een grote en moderne VO-school met vmbo, havo en vwo. De school is een UNESCO-school en heeft een technasium. De samenwerking tussen de locaties is goed en logisch, omdat er onder andere doorstroming is voor de havo-bovenbouw en er op sectieniveau veel gedeeld wordt. Samen met de rector vormt de nieuwe conrector het directieteam dat verantwoordelijk is voor de aansturing van de school én voor de cultuurontwikkeling naar één school. De directie vormt samen met de teamleiders de schoolleiding. De lijnen zijn helder en kort, passend bij de kernwaarden en de stijl van de omgang van leerlingen en medewerkers. Het directieteam werkt intensief samen met het bestuurskantoor dat verantwoordelijk is voor alle bovenschoolse taken. De rector legt verantwoording af aan de bestuurder, de conrector aan de rector.
De rector focust zich op de onderwijskundige taken zoals de onderwijskwaliteit, -ontwikkeling en leerlingondersteuning. De conrector neemt de verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering van de school, waarbij verantwoordelijkheid voor de schoolbegroting en realisatie van kaderstellingen behoren. Het OOP (onderwijsondersteunend personeel) rapporteert, grotendeels via de teamleider facilitair, aan de conrector. Jouw verantwoordelijkheid is breed. Jij geeft sturing en belegt de bevoegdheden en verantwoordelijkheden; van de formatieplanning tot onderwijsgerelateerde ICT en van facilitaire zaken tot roosters maken. Samen met jouw teams ondersteun je de ontwikkeling van de leerling.
Als conrector onderzoek je met de ondersteunende diensten welke processen er zijn en waar er mogelijkheden zijn om samen slimmer te organiseren. Je onderzoekt wat er speelt, hoe het zit en komt met verbetervoorstellen. Je durft hierin beslissingen te nemen en communiceert hier helder over met alle betrokkenen. Procesmatig werken, scenariodenken en bouwen aan een stevige structuur geeft jou energie.
Profiel
Procesgerichte bouwer
Jij gaat uit van feiten. Je wil heel helder hebben wie waar verantwoordelijk voor is en analyseert wat je ziet en structureert waar nodig. Niet ‘’Zo hebben we het altijd gedaan’’, maar ‘’Zo willen wij dit samen doen.’’ Relativeringsvermogen is jou niet vreemd, want het bouwen van een stevige basis gaat niet van de één op de andere dag. Je creëert draagvlak en weet met humor en aandacht voor het team de processen helder neer te zetten, deze te handhaven en te bewaken.
Je hebt een bedrijfskundige achtergrond en affiniteit met de diverse facetten van bedrijfsvoering binnen het onderwijs. Je bent open-minded en je bent bereikbaar. Je bent organisatiesensitief en weet, binnen de gestelde kaders, creatief te denken.
Persoonlijke kenmerken en competenties
• Communicatief sterk
• Resultaatgericht
• Sensitief
• Daadkrachtig
• Verantwoordelijk
• Betrokken
• Organisatiesensitief
• Procesmatig werken en scenariodenken
• Analytisch vermogen
• Helder communiceren
• Humor en relativeringsvermogen
• Teamgericht en draagvlak creëren
Aanbod
Onderwijs laten excelleren kan alleen wanneer de randvoorwaarden voor goed onderwijs aanwezig zijn. Jouw werk doet ertoe. Deze nieuwe functie is een unieke kans om als directielid mee te werken aan de ontwikkeling van leerlingen en de ontwikkeling van het Dongemond college in Raamsdonksveer en Made. De functie valt in schaal 13 van de cao onderwijs.
Procedure
Eerst onbevangen ontmoeten en dan kiezen
De begeleiding van de wervings- en selectieprocedure is in handen van K+V. De procedure start ‘s ochtends met een eerste korte ontmoeting (speeddate) met verschillende mensen van de organisatie. In de speeddates willen we graag jou als persoon leren kennen en kijken we nog niet naar je cv of je brief. Zoals we onze leerlingen ontmoeten, zo ontmoeten we jou! Zonder vooroordelen, zonder informatie. Is er een goede ontmoeting, dan gaan we later op diezelfde dag verder met een diepgaand gesprek over de opdracht, je ervaringen en de match voor jou en voor de organisatie. De selectiegesprekken zijn gepland op maandag 4 november en we willen graag afronden voor 1 december 2024.
Geïnteresseerd
Samen werken aan mooi onderwijs?
Herken jij je in het profiel en in de ambities die er liggen? We leren je graag kennen. Waar krijg jij energie van, waar ben je goed in en wat zijn jouw drijfveren? Dat bespreken we graag. Ben jij ook nieuwsgierig? Dan zien wij jouw reactie met plezier tegemoet. Dat kan door uiterlijk 27 oktober 2024 bij “solliciteer direct” je cv en motivatie te uploaden. Inhoudelijke vragen, opmerkingen en/of motivatie kun je bij je reactie vermelden.
De vacature wordt begeleid door Johannes Arets (06-1026 0480) en Trudy van Iwaarden (06 1212 1230). Uiteraard zijn Johannes en Trudy bereikbaar voor nadere informatie.
Aan kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd om online de Quinn managementrollenmeting in te vullen.