Over de organisatie
Integratiewerk
Integratiewerk (en haar rechtsvoorgangers) helpt al 45 jaar statushouders (bijvoorbeeld vluchtelingen en gezinsmigranten) in Amersfoort en enkele omliggende gemeenten bij hun inburgering. Integratiewerk biedt gemeenten een uniek product om nieuwkomers met een niet-Nederlandse -vaak niet-westerse- achtergrond zich thuis te laten voelen en te participeren in de samenleving. Dat betekent dat Integratiewerk zorgt voor begeleiding van alle belangrijke elementen, die een rol spelen bij inburgering, het vinden van een huis, het leren van de Nederlandse taal in de eigen taalschool, maatschappelijke begeleiding en begeleiding naar (vrijwilligers)werk. Er is een jongerenroute in samenwerking met het MBO-EVA in Amersfoort, waar ook jongeren uit andere gemeenten aan deel kunnen nemen. Daarmee zorgt Integratiewerk dus voor een integrale aanpak en persoonlijke begeleiding in alle levenssferen: wonen, administratie, sociaal leven, taallessen, werktoeleiding, begeleiding, vrije tijd.
In totaal 34 medewerkers, 40 NT2 taaldoc
Functie
Directeur - Bestuurder
De Directeur-Bestuurder heeft de dagelijkse leiding en is eindverantwoordelijk, je bent zelf lid en voorzitter van het MT. Het MT bestaat daarnaast uit drie teammanagers. Je zorgt voor bestuurlijke coördinatie en besluitvorming over beleidsontwikkelingen. Tevens ben je WOR-bestuurder en werk je in deze rol constructief samen met de Personeelsvertegenwoordiging (PVT). De Directeur-Bestuurder rapporteert aan de Raad van Toezicht.
De Directeur-Bestuurder is de spil in de organisatie en aanspreekpunt van de organisatie, met gemeenten, ketenpartners, externe marktpartijen en netwerken. Je werkt aan een krachtige organisatie, die financieel stabiel is en die de bedrijfsvoering op orde heeft. Ondernemerschap en actief opereren in de gemeenten staan op nummer één. Je bent het boegbeeld. Je opereert op verschillende beleid- en bestuurlijke niveaus, je vult de positie van je eigen organisatie zakelijk in. Je werkt actief aan een duidelijke missie en visie en draagt deze uit. Je heb een belangrijke rol in het position
Profiel
- Je beschikt over HBO+/WO-werk- en denkniveau; met ruime ervaring in een eindverantwoordelijke managementpositie.
- Je hebt relevante ervaring met strategieontwikkeling in een bestuurlijk complexe context.
- Je hebt hart voor het werkveld en de verschillende doelgroepen.
- Je hebt ervaring in het werken met diverse strategische stakeholders (RvT, gemeenten, ketenpartners, dienstverleners en leveranciers).
- Je bent in staat een duidelijke visie te formuleren en deze overtuigend over te brengen.
- Je schakelt soepel, geeft richting en ruimte, gebruikt actief de kennis en ervaring van medewerkers en teamleiders.
- Je onderhoudt van nature relatienetwerken of bouwt deze met gemak op.
Aanbod
Integratie biedt:
Een uitdagende, verantwoordelijke en veelzijdige positie bij een maatschappelijke organisatie met zeer betrokken medewerkers en vrijwilligers en een unieke positie. Een plek waar je voor veel mensen van betekenis kunt zijn bij hun participatie in de samenleving. De functie biedt veel ruimte voor eigen initiatief en ondernemerschap.
Integratiewerk vraagt en biedt commitment voor een langere termijn en biedt daarom een passend contract aan met een adequate beloning met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
De CAO Sociaal Werk is van toepassing, waarbij het salaris afhankelijk is van je kennis en ervaring (32 – 36 uur; schaal 15, max € 8.923,00).
Procedure
(De procedure is gericht op afsluiting in november/december).
Het wervingstraject bestaat uit drie delen waarbij je verschillende mensen uit de organisatie/PVT en Raad van Toezicht ontmoet.
1. Speeddates op 15 november 2024. Hierin maak jij in drie commissies kennis met diverse mensen uit de organisatie en zij maken vooral ook kennis met jou.
2. Slow op 20 november 2024 in de middag. In de ontmoeting is ruimte voor meer aandacht, diepgang en vraag en antwoord.
3. Show op 22 november 2024 in de ochtend. Jij laat je toekomstige collega’s zien en ervaren wie je bent en hoe jij het stokje overneemt.
Na elke ronde maken we een keuze met welke kandidaten we verder gaan. We ronden af in november. Het doel is dat de nieuwe directeur-bestuurder begin 2025 kan starten.
(De procedure is gericht op afsluiting in november/december)
Geïnteresseerd
Wanneer deze functie je aanspreekt zien wij je reactie graag uiterlijk vrijdag 1 november aanstaande tegemoet. Dat kan door onderaan bij ‘solliciteer direct’ je cv en motivatie te uploaden. Voor vragen of als je even wil sparren kun je contact opnemen met Helga Bijker (06-2269 8599).
Kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.
Het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag is verplicht.