Functie
Manager ICT
Het Advies- en Service Centrum Accolade Zorg opereert vanuit de vestiging in Bosch en Duin, gemeente Zeist. Accolade Zorg heeft een jaaromzet van ruim € 50 miljoen en meer dan 900 (vaste) medewerkers. De organisatie wordt geleid door een eenhoofdige Raad van Bestuur met een Managementteam van managers (per regio), de Manager Advies- en Service Centrum, de Manager Behandelcentrum en de Bestuurssecretaris. De Manager ICT rapporteert aan de Manager Advies- en Service Centrum.
Wij komen graag met je in contact als je wordt geprikkeld door de volgende uitdagingen.
Managen en duurzaam organiseren
De Manager ICT is verantwoordelijk voor het tactisch aansturen van het ICT-team binnen Accolade Zorg, het managen van de externe leveranciers en de SLA’s. Er is het afgelopen jaar onder leiding van een interim manager veel geïnvesteerd in de organisatie van de afdeling en de bezetting van de functies. De structuur staat en jij krijgt de opdracht om verder te implementeren, te professionaliseren en naar het volgende station te komen. Jouw rol is die van manager, die de medewerkers enthousiasmeert en stimuleert om het beste uit zichzelf te halen en eigenaar te zijn van de eigen persoonlijke ontwikkeling. Je zorgt voor continuïteit op de afdeling en een prettige, samenwerkingsgerichte werksfeer.
Visie en beleid
De ICT-architectuur van Accolade Zorg ondersteunt de visie om hoogwaardige VVT-diensten te leveren met behulp van geavanceerde technologie, waarbij de cliënt centraal staat. Deze rol omvat het ontwikkelen en implementeren van ICT-strategieën, het beheren van ICT-budgetten en -projecten, en het waarborgen van IT-governance en naleving van relevante normen zoals NEN 7510. Samen met je team denk je mee en adviseer je, vanuit de visie, missie en kernwaarden, over het ICT-beleid en maak je gebruik van goede voorbeelden elders. Als Manager ICT creëer je binnen de afdelingen een veilige, gemeenschappelijke en creatieve omgeving en zorg je ervoor dat de goede ideeën vanuit de medewerkers komen.
ICT van ondersteunend naar enabler
In jouw rol zorg je ervoor dat de ICT-strategieën in lijn zijn met de bedrijfsdoelstellingen en dat de implementatie van nieuwe technologieën en processen wordt gecoördineerd. Accolade Zorg stemt de organisatie voortdurend af op cliënt en medewerker en in die dynamiek worden hoge eisen gesteld aan de kwaliteit van de informatievoorziening en gebruikersvriendelijkheid. Jij bent eigenaar van het informatiemanagement en de ICT infrastructuur en weet de complexiteit daarvan terug te brengen naar praktische en begrijpelijke concepten. Processen worden ingericht vanuit het perspectief van de zorg en zo veel als mogelijk vereenvoudigd, gestandaardiseerd en gedigitaliseerd.
Profiel
Ben jij die bevlogen Manager ICT, die het beste uit mensen weet te halen en zorgt voor een afdeling die informatietechnologie en digitalisering steeds meer weet in te bedden in de primaire zorgprocessen? Met visie maar ook met het vermogen om het voor elkaar te krijgen? En die resultaten ziet als een teamprestatie?
Dan dagen we je uit om met je team mee te bouwen aan duurzame ouderenzorg.
Daarbij herken je jezelf vooral in de omschreven rol als manager met een drive voor het welzijn van zijn of haar medewerkers. En met het vermogen om een ambitieus team neer te zetten, dat geen genoegen neemt met half werk. Je straalt passie uit en werkt graag en goed samen met tal van collega’s binnen de zorg en de ondersteunende diensten. Je bent relatiegericht en representatief.
Daarnaast voldoe je aan de volgende eisen:
- HBO+/WO-opgeleid, bij voorkeur met een relevante richting zoals bedrijfskundige informatica;
- Ruime/aantoonbare ervaring als manager binnen het vakgebied;
- Kennis en ervaring met methodieken (zoals ITIL, PRINCE2, Agile/Scrum), project-, programma- en verandermanagement, IT-governance en informatiebeveiliging;
- Affiniteit met ICT opgaven en uitdagingen in de zorg.
Ervaring in de branche kan bij gelijke geschiktheid relevant zijn, maar geldt niet als voorwaarde om aan de procedure deel te nemen. Als medewerker deel je onze christelijke levensovertuiging. Collega’s, cliënten en familie ervaren dit doordat we er zijn met liefde en aandacht voor elkaar.
Over de organisatie
Accolade Zorg
Accolade Zorg geeft professionele, liefdevolle zorg en begeleiding aan ouderen en volwassen met niet aangeboren hersenletsel (NAH). We streven naar kwalitatief goede zorg, die ontstaat in de relatie met elkaar, tussen cliënt, familie en zorgprofessional, maar ook in de relatie als collega’s onderling. In de relatie zoeken we naar wat op dat moment goede zorg is, naar wat hoop en betekenis geeft ook als veel niet meer lukt of kan. Juist dan zijn we creatief en tonen we lef. We werken samen met andere organisaties en in netwerken om elkaars deskundigheid te benutten en van elkaar te leren. Wij zijn allemaal uniek, maar delen onze christelijke levensovertuiging.
Onze zorg vind je op vijf locaties in Nederland en thuiszorg in de directe omgeving daarvan. We zijn een groeiende organisatie en hebben de ambitie om verder te groeien in wonen met zorg, intramurale verpleeghuiszorg en thuiszorg. Speerpunten in het beleid zijn: verstevigen van de identiteit als basis, versterken van de samenwerking met informele zorg, transitie naar anders werken in de zorg, borgen van het werken volgens de principes van zelforganisatie, uitvoeren van het strategisch huisvestingsplan en verdere professionalisering en optimalisering van de bedrijfsvoering, processen en informatievoorziening.
Aanbod
Accolade Zorg biedt jou een uitdagende en op ontwikkeling gerichte positie waar je samen met enthousiaste en betrokken professionals bijdraagt aan mooie opgaven. Accolade Zorg is een financieel gezonde en ambitieuze zorgorganisatie van een zodanige omvang, dat kan worden uitgegaan van korte lijnen, informele omgang en pragmatische aanpak van de uitdagingen. Accolade Zorg hecht veel waarde aan plezier in je werk. Je kunt rekenen op een warm welkom en een prettige werksfeer.
- Een dienstverband van 32-36 per week;
- Salaris conform de CAO VVT. Voor deze functie ligt dat op maximaal € 6.748,37 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (FWG 65);
- Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,33%;
- Flexibele werktijden en goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Procedure
De procedure wordt begeleid door K+V en is erop gericht om de benoeming in de maand januari 2025 af te ronden. Je start met een gesprek met K+V voor een kennismaking naar aanleiding van je kandidatuur. Hierna volgen gespreksrondes bij Accolade Zorg, waarvan de exacte data zo spoedig mogelijke volgen. Het nemen van referenties is voor de benoembare kandidaat standaard onderdeel van de selectieprocedure. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Geïnteresseerd
Wanneer deze functie je aanspreekt zien wij uit naar jouw reactie. Je hebt tot en met vrijdag 10 januari aanstaande de mogelijkheid om te reageren, door bij “solliciteer direct” je CV en motivatie te uploaden. Voor vragen kun je contact opnemen met Emile Douma (06-1045 2989). Let op! Bij voldoende geschikte kandidaten kunnen wij de reactietermijn eerder sluiten, reageer daarom snel!
Aan kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd om online de Quinn managementrollen meting in te vullen.