Functie
Manager Behandeldienst
Als Manager Behandeldienst geef je leiding aan 60 professionals die zijn georganiseerd in verschillende vakgroepen. Accolade Zorg, met hoofdkantoor in Bosch en Duin, gemeente Zeist, heeft een jaaromzet van ruim € 50 miljoen en meer dan 900 (vaste) medewerkers. De organisatie wordt geleid door een eenhoofdige Raad van Bestuur met een Managementteam van twee zorg-/regiomanagers, de Manager Advies- en Service Centrum, Manager HR, Concerncontroller, Strategisch Adviseur, Specialist Ouderengeneeskunde en de Bestuurssecretaris. De Manager Behandeldienst rapporteert aan het zorg-/regiomanagement.
Wij zijn op zoek naar een verbindende Manager Behandeldienst die met visie en daadkracht de zorg naar een steeds hoger niveau tilt. Meer specifiek leid en begeleid je de transitie van de Behandeldienst vanuit de traditionele setting naar de zorg van morgen, volgend op de algemene strategie van de organisatie. Waarbij steeds meer accent komt te liggen op extramurale dienstverlening en de samenwerking tussen formele en informele zorg. Je brengt daarbij structuur en schept duidelijke verwachtingen voor (de rol van) jouw teams. Verder heb je tot opdracht om scherp te zijn op de bedrijfsvoering met een goede balans tussen kosten en productie.
Als Manager Behandeldienst ben jij degene die richting geeft aan de behandelteams, maar ook zorgt voor de integratie van nieuwe kennis en technologie. Je werkt nauw samen met specialisten ouderengeneeskunde en de professionals (op het gebied van psychologie, fysiotherapie, logopedie, ergotherapie, muziektherapie en diëtetiek) om te zorgen dat onze zorg niet alleen van de hoogste kwaliteit is, maar ook blijft innoveren. Daarnaast stimuleer je de ontwikkeling van het team en zorg je ervoor dat we altijd blijven leren en verbeteren.
Resultaatsgebieden:
- Leiden en richting geven: Verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de behandeldienst en ervoor zorgen dat deze blijft voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden in de uitvoering van het dagelijkse werk;
- Verbinden van disciplines: Effectief verbinden van de verschillende vakgroepen en zorgprofessionals om geïntegreerde zorg te bieden die aansluit bij de wensen en behoeften van onze cliënten;
- Verandering begeleiden: Begeleiden van veranderingsprocessen en het team meenemen in nieuwe ontwikkelingen met duidelijkheid en focus;
- Zorginnovatie en ICT: Stimuleren van de integratie van wetenschappelijke kennis en technologische innovaties in de processen en werkwijzen, met als doel om de zorg efficiënter te maken en de klantwaarde te verhogen;
- Management: Zorgen voor de juiste randvoorwaarden in ondersteunende functies en systemen, met oog voor het werkplezier waarbij je een ontwikkelingsgerichte cultuur creëert;
- Financieel beheer: Verantwoordelijkheid voor het financieel beheer van de behandeldienst zodat de zorg op een duurzame en verantwoorde manier wordt uitgevoerd.
Profiel
Wil jij impact maken? Dan is dit jouw kans! We zoeken iemand die stevig in de schoenen staat, graag zelfstandig werkt, maar ook goed kan samenwerken. Je hebt een grote passie voor zorg. Jij durft leiderschap te tonen en vindt het belangrijk om continu te verbeteren. Je hebt een open en creatieve instelling en denkt graag mee over oplossingen als er iets niet helemaal loopt zoals gepland.
Daarbij beschik je over:
- Een afgeronde en voor de functie relevante HBO- of universitaire opleiding;
- Ervaring als leidinggevende van professionals, waarbij je uitgaat van eigenaarschap en samen vorm geeft aan visie en richting;
- Ervaring met het begeleiden van veranderingsprocessen;
- Affiniteit met zorgtechnologie en ICT-systemen;
- Sterke communicatieve vaardigheden om verschillende belanghebbenden te verbinden en te motiveren;
- Een coachende en oplossingsgerichte houding.
Ervaring in de branche zorg & welzijn kan bij gelijke geschiktheid relevant zijn, maar geldt niet als voorwaarde om aan de procedure deel te nemen. Als deze functie je aantrekt, zien wij uit naar jouw reactie, ook als je denkt nog niet aan alle eisen te voldoen of nog wat meer ervaring moet opdoen.
Over de organisatie
Accolade Zorg

Accolade Zorg geeft professionele zorg en begeleiding aan ouderen. We bieden wonen, welzijn en zorg in een beschermde woonomgeving, waarin we zoveel mogelijk recht doen aan wie de bewoners waren en nu zijn. Daarnaast zijn in twee regio’s Wijkverpleging Teams actief en op twee locaties bieden we zorg aan bewoners met niet aangeboren hersenletsel. Accolade Zorg realiseert haar zorgaanbod in Amersfoort, Assen, Bilthoven en Zeist. We streven naar kwalitatief goede zorg, die ontstaat in de relatie tussen cliënt, familie en zorgprofessional. Ook de relatie tussen collega’s is hierbij van belang. We zijn creatief en tonen lef in het zoeken naar wat hoop en betekenis geeft. Accolade Zorg is een christelijke organisatie en vertaalt haar identiteit vanuit de kernwaarden naar concreet gedrag in de dagelijkse praktijk. Als Manager Behandeldienst draag je actief bij aan het omarmen en versterken van deze kernwaarden.
Aanbod
Heb jij de ambitie om de regie te nemen in de verdere ontwikkeling van de Behandeldienst bij Accolade Zorg? Dan bieden wij jou een uitdagende en op ontwikkeling gerichte positie waar je samen met enthousiaste en betrokken professionals bijdraagt aan mooie opgaven. Accolade Zorg is een financieel gezonde en ambitieuze zorgorganisatie van een zodanige omvang, dat kan worden uitgegaan van korte lijnen, informele omgang en pragmatische aanpak van de uitdagingen. Je kunt rekenen op een warm welkom en een prettige werksfeer.
Verder bieden wij:
- Een verantwoordelijke en uitdagende functie waarin je de vrijheid krijgt om eigen initiatieven te ontplooien en de zorg verder te ontwikkelen;
- De mogelijkheid om zorg te vernieuwen en blijvende impact te maken binnen onze organisatie met een enthousiast en gedreven team van zorgprofessionals;
- Een marktconform salaris (FWG 65) van minimaal € 4.844,– en maximaal € 6.748,–;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, met 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,33%;
- Een jaarcontract voor 24 tot 32 uur per week, met de intentie om door te groeien naar een vast contract;
- Flexibele werktijden en goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Procedure
De procedure wordt begeleid door K+V en is erop gericht om de benoeming voor de zomervakantie af te ronden. Je start met een gesprek met K+V voor een kennismaking naar aanleiding van je kandidatuur. Hierna volgen gesprekken bij Accolade Zorg, waarvan de eerste ronde is gepland op dinsdag 1 juli a.s. (13.00 – 16.00 uur). Het nemen van referenties is voor de benoembare kandidaat standaard onderdeel van de selectieprocedure. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Geïnteresseerd
Wanneer deze functie je aanspreekt zien wij uit naar jouw reactie. Je hebt tot en met dinsdag 24 juni aanstaande de mogelijkheid om te reageren, door bij “solliciteer direct” je CV en motivatie te uploaden. Voor vragen kun je contact opnemen met Emile Douma (06-1045 2989). Let op! Bij voldoende geschikte kandidaten kunnen wij de reactietermijn eerder sluiten, reageer daarom snel!
Aan kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd om online de Quinn managementrollen meting in te vullen