Manager Vastgoed voor Cosis

Betrokken en gedreven expert
Let op: De wervingstermijn voor deze vacature is verstreken! Reageren is niet meer mogelijk.
Klik hier voor ons actuele vacature-overzicht

Over de organisatie

Cosis

Bij Cosis werken meer dan 3.700 medewerkers en 1.500 vrijwilligers in de provincies Groningen en Drenthe samen aan de uitvoering van De Bedoeling. Cosis ondersteunt hun cliënten om zelf grip te krijgen en te houden op hun leven. Cosis is er in Groningen en Drenthe voor kinderen en volwassenen met een beperking, en voor mensen die gebruik maken van de maatschappelijke opvang. Cosis wil ontdekken wie de cliënt is en is oprecht geïnteresseerd in zijn of haar persoonlijke vraag. Cosis staat voor gepersonaliseerde dienstverlening en ondersteunen hun cliënten om zelf grip te krijgen en te houden op hun leven. Cosis biedt ondersteuning voor korte of langere tijd. Midden in de samenleving, dichtbij de mensen die ze helpen. Uitgangspunt daarbij is altijd het werken in de driehoek. Hierin staat de samenwerking tussen de cliënt, zijn of haar persoonlijk netwerk en de professional centraal.

Functie

Manager Vastgoed

Voor het organisatieonderdeel Vastgoed is K+V voor Cosis op zoek naar een (Programma) Manager Vastgoed. Dit organisatieonderdeel is verantwoordelijk voor integrale aansturing van de Vastgoed Ontwikkeling (nieuwbouw, renovatie) van Cosis. De afdeling Vastgoed Ontwikkeling is onderdeel van het Cosis Service Centrum. Naast de afdeling vastgoed ontwikkeling bestaat het Cosis Service Centrum uit de afdeling HR, de afdeling Financiën, de afdeling I&A en het Facilitair Service Centrum. De Manager Vastgoed legt rechtstreeks verantwoording af aan de Raad van Bestuur.

Voor de Manager Vastgoed zijn er drie hoofdopdrachten. Ten eerste ben jij de expert op je vakgebied, ten tweede realiseer jij de vastgoed ambitie van Cosis en ten derde  ben je de (verander) manager van de afdeling.

Cosis heeft de ambitie haar vastgoed strategisch verder te ontwikkelen en goed in lijn te krijgen met de visie op wonen, welzijn en zorg. Dit vraagt om verdere uitwerking van de strategische vastgoedvisie met betrekking tot zowel de gehuurde panden als de eigendomspanden. De komende 10 jaar zal sprake zijn van een groot aantal nieuwbouwprojecten (+/- 3e van vastgoed bestand).

Als Manager Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken en duiden van de volledige vastgoedportefeuille, -visie, -strategie en -beleid. Je brengt het masterplan ‘Vastgoed en bouw’ op het niveau van de afzonderlijke locaties in overeenstemming met de gemaakte strategische keuzes en vervult de regierol op de projectleiders van de diverse projecten.

Naast deze rol, ben je de dagelijks leidinggevende van de Afdeling Vastgoed (circa 10 fte) en neem je deze afdeling mee in de vorming van een gestroomlijnde projectorganisatie. Hierbij heb je goed oog voor talent en groeipotentieel van de huidige medewerkers. Vanuit de zorgvisie stuur je de vastgoedplanning aan, priorteer je ten behoeve van de Raad van Bestuur de investeringen en ben je verantwoordelijk voor de bouw- en renovatieprojecten tot en met de fase van nazorg. Je zorgt dat de verschillende expertrollen goed vertegenwoordigt zijn op je afdeling en bewaak je dat de geboden huisvesting blijvend past bij de eisen die vanuit (eigentijds) wonen, welzijn en zorg daaraan worden gesteld.

Klant-georienteerd, overtuigen, verbinden, doorpakkend

Profiel

Je bent een gedreven, stevige en professionele Manager Vastgoed. Je spreekt de taal van de zorg en de woningcorporatiewereld en kan je goed verplaatsen in de wensen van de zorgmedewerkers en in het verlengde daarvan de cliënten. Natuurlijk geeft ervaring in deze branche extra houvast, maar

we laten ons graag overtuigen door een kandidaat met gevarieerde ervaring in andere klant-georiënteerde organisaties en daar vergelijkbare functies heeft vervuld. De functie vraagt om aantoonbare affiniteit met woonbeleving en het vermogen om die onderwerpen door het strategische, tactische en operationele niveau heen te verbinden.

Je herkent je in het volgende:

  • HBO+/academisch werk- en denkniveau, met de theoretische bagage voor de gevraagde expertrol.
  • Door ervaring verkregen deskundigheid op het thema Vastgoed, zowel eigendom als huur.
  • Ruime ervaring met projectontwikkeling en financiële haalbaarheidsonderzoeken.
  • Kennis om nieuwbouw-, renovatieprojecten te beoordelen en te begeleiden.
  • Representatieve en onderhandelingsvaardige vertegenwoordiger (charisma en/of senioriteit) van de vastgoedthema’s zowel intern als bij externe partners (gemeenten, woningcorporaties).
  • Ervaring met de werking van integrale dienstverlening voor de zorg.
  • Talent- en ontwikkelingsgericht in de rol van leidinggevende.
  • Doorpakkend en koersvast, ook om plannen door te zetten in een sterk bewegend veld.
  • Flexibele en sensitieve samenwerker en sparringpartner, met een servicegerichte houding.
  • Dit alles gelardeerd met relativeringsvermogen en misschien zelf wel wat humor.

Aanbod

Een stevige en veelzijdige functie in een leuke en betrokken organisatie en team in een dynamische en inspirerende omgeving. Een afwisselende functie waarbij veel ontwikkeling mogelijk is op het gebied van vastgoed en jij je goed kunt uitleven, waarbij volop ruimte is voor eigen initiatief.

  • Een dienstverband voor 32-36 uur (afhankelijk van je wens) in eerste instantie voor de duur van een jaar, met de intentie omgezet te worden in onbepaalde tijd.
  • Inschaling conform schaal 65 cao Gehandicaptenzorg (maximaal € 5.296,– op basis van 36 uur), een arbeidsmarkttoeslag behoort tot de mogelijkheden.
  • Een eindejaarsuitkering (8,33%) en een vakantietoelage (8%).
  • Een goede pensioenregeling.

Procedure

De procedure is er op gericht om voor eind januari kandidaat aan te kunnen aanstellen. De gesprekken bij K+V vinden plaats in het van der Valk Hotel te Assen op 23 en 24 januari 2020. De gesprekken bij Cosis vinden plaats op dinsdag 11 februari 2020.

Geïnteresseerd

Ben je geïnteresseerd in deze functie? We verzoeken je snel te reageren door bij ‘solliciteer direct’ je cv en motivatie te uploaden. De reactietermijn sluit in principe op donderdag 16 januari 2020, maar bij voldoende geschikte kandidaten kan de reactietermijn eerder worden gesloten. Reageer daarom snel! Je kunt je inhoudelijke vragen stellen aan Frank Wolff, partner, via 06 1595-4079 of Maartje Peters, partner, via 06 1008-5811.

Kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.

Helaas, de inschrijftermijn voor deze vacature is verstreken, of wij hebben een geschikte kandidaat gevonden.