Over de organisatie
Rohde & Grahl
Rohde & Grahl, gevestigd in Amersfoort, is een dynamische organisatie die zich bezig houdt met kantoor- en projectinrichting in de breedste zin van het woord. Hier werkt een enthousiast team van meer dan 70 medewerkers die elk inrichtingsvraagstuk ziet als een nieuwe uitdaging, van inventarisatie tot realisatie en van orderverwerking tot service en garantie. Rohde & Grahl neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en streeft naar een juiste balans tussen de drie pijlers van verantwoord ondernemen: People, Planet en Profit. Ze geeft met verschillende initiatieven invulling aan circulaire economie en brengt jaarlijks een maatschappelijk jaarverslag uit. Via een breed gedragen “code of conduct” besteden ze aandacht aan eerlijke handel en vanzelfsprekend zijn de arbeidsomstandigheden uitstekend.
Rohde & Grahl draagt bij aan het succes van haar klanten door het verzorgen van een unieke inrichting op maat. Medewerkers doen dit op basis van de visie “working well”, hun ruime ervaring en vakkennis. Met producten uit eigen fabrieken en met die van zorgvuldig gekozen partners, realiseert men een inspirerende en duurzame werkomgeving.
Rohde & Grahl is sinds 2013 onderdeel van de succesvolle en ambitieuze Nowy Styl Group, één van de grootste producenten van kantoormeubilair in Europa. Met collega’s in alle omringende landen delen we enthousiasme en vakkennis om te komen tot nog betere inrichtingsconcepten, innovatieve producten en de meest optimale dienstverlening.
Functie
Operationeel inkoopmanager / senior inkoper
De operationeel inkoopmanager is verantwoordelijk voor het operationele- en deels strategische inkoopbeleid van de organisatie. Hij of zij realiseert zich dat ruim 60% “eigen” producten zijn. Je geeft daarbij leiding aan een drietal jonge medewerkers die vragen om verdere ontwikkeling, sturing en coaching. Uiteraard ben je verantwoordelijk voor goede relaties met (inter)nationale leveranciers waarbij niet alleen wordt gekeken naar prijs, maar vooral ook naar kwaliteit en leverbetrouwbaarheid. Jaarlijks worden SLA’s geëvalueerd, heroverwogen, onderhandeld en waar mogelijk gecontinueerd. Jouw inkoopafdeling is een belangrijke spil in het proces van order tot uitlevering en aftersales, wat betekent dat je met alle afdelingen van de organisatie een goede relatie dient op te bouwen. Je voelt en neemt verantwoordelijkheid als leider van afdeling, maar naast leider ben je ook zelf een doener.
Profiel
We zoeken een manager en teamplayer die zelf de handen uit de mouwen steekt en past in een professionele- en dynamische organisatie waar passie voor klanten en dienstverlening belangrijke waarden zijn. Je bent communicatief uitermate vaardig, zowel extern- als intern, een goed onderhandelaar met bewezen ervaring als inkoper van producten en diensten. Voertalen zijn Nederlands en Engels, Duits is een pre.
Je bent sparringpartner van het MT en kunt omgaan met druk en hectiek. Je bent een leider/manager die voorop gaat en in staat is medewerkers verder te ontwikkelen. Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, liefst aangevuld met NEVI. Je bent sterk in analyse en bent commercieel en zakelijk. Zelfstandigheid, daadkracht en overtuigingskracht spreken voor zich.
Aanbod
Rohde & Grahl is een informele organisatie waar medewerkers passen met teamspirit, verantwoordelijkheidsgevoel en klantbesef. De organisatie is ambitieus en leergierig, verdere ontwikkeling van medewerkers acht men belangrijk en wordt gefaciliteerd. Primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden passen bij de verantwoordelijkheid van de functie.
Procedure
De eerste oriënterende gesprekken vinden bij K+V plaats, waarna een kennismaking bij Rohde & Grahl volgt.
Geïnteresseerd
Ben je geïnteresseerd in deze functie, dan verzoeken wij je te reageren door bij ‘solliciteer direct’ je cv en motivatie te uploaden. Je kunt je inhoudelijke vragen stellen aan Henk van der Velde, 06-5175 8677.
Kandidaten die worden uitgenodigd wordt gevraagd een online persoonlijk profielmeting te maken.