Nieuwsbrief september 2015

9 september 2015

Gelukkig nieuwjaar!?

Herken je dit? Het zal wel van vroeger zijn, de start van het nieuwe schooljaar, na de vakanties: het nieuwe jaar begint in september! Weer wennen aan het ritme, en soms meteen aan het weer. De Slimste Mens is afgelopen. Je goede voornemens uit je vakantie in de praktijk brengen, met beter plannen en organiseren, zodat je niet je boekenlijst op het laatste moment aan het afwerken bent. In mijn tijd, pre historisch, had je voor een reeks boeken een boek met alle samenvattingen. Daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen; je kunt het overal vinden.

Goede voornemens dat hoorde er wel bij. Misschien heb je die ook gemaakt in de vakantieperiode: meer tijd nemen, minder jakkeren; de dingen gaan doen die je leuk vindt en dat zijn de dingen waar je goed in bent. Voor je het weet ben je weer gewoon aan de slag en ben je het lekkere gevoel van de vakantie kwijt.

Als het gemakkelijk was, dan kon iedereen het! Want hoe kom je erachter waar je goed in bent? Waar krijg je nu echt energie van en wat kost energie? Kan ik ook succesvol zijn in een andere omgeving? Met als hamvraag: hoe pak ik het aan? Gericht solliciteren en actief netwerken. Als je weet waar je focus ligt en wat je wil, dan kan dat. Normaal gesproken wil iedereen uit je netwerk je helpen; ze kunnen je pas echt helpen als jij weet wat je wil. De route naar de Eiffeltoren wijst iedereen je, maar naar een ‘toeristische attractie in Parijs’ is een stuk lastiger.

Hulp nodig om ‘jouw Eiffeltoren’ te de definiëren en te vinden, bel of mail! Of kijk op onze site bij Next Step.

Helga Bijker
bijker@kv.nl

Nieuwsbrief september 2015

Deel bericht:

Delen op facebook
Delen op twitter
Delen op linkedin
Delen op email

Kracht van de mens  De sterkste match  Oog voor verschillen
Ander perspectief  Nieuwe mogelijkheden  Altijd maatschappelijk betrokken

Wij geloven in de kracht van mensen. Organisaties zijn er voor mensen en wij zorgen ervoor dat de sterkste match wordt gemaakt. Door uit te gaan van verscheidenheid en oog te hebben voor verschillen die een organisatie mooier en beter maken. Onze adviseurs zijn ook verschillende mensen. Door een ander perspectief te bieden, creëer je nieuwe mogelijkheden en invalshoeken. Wij kunnen dat als geen ander.