Wat opdrachtgevers en kandidaten over ons zeggen
Klanttevredenheid in 2024
Ook in 2024 heeft onderzoeksbureau Magis onze klanten (opdrachtgevers en kandidaten) gevraagd naar hun ervaringen met K+V. We leren er elke keer van: wat gaat er goed, wat kan (moet) beter? Onlangs presenteerden de onderzoekers de resultaten over 2024. Met plezier delen wij ze hierbij met jullie.
De opvallendste pluspunten
De beoordeling van de gehele dienstverlening van K+V krijgt van kandidaten een 8,3. Een prachtige score, temeer omdat we óók de afgewezen kandidaten in ons onderzoek meenemen. Met name de kwaliteit van de adviseur scoort bij beide doelgroepen hoog: kandidaten gaven onze adviseurs een 8,4, van opdrachtgevers kregen we een 8,5. Ook ons office team haalde een prachtige score: een 8,4. Vooral over het contact en de kwaliteit van de ondersteuning waren zowel opdrachtgevers als kandidaten zeer positief.
De belangrijkste aandachts- en verbeterpunten
Bij K+V werken we met verschillende methodieken. Van snellere procedures die één dag beslaan tot reguliere procedures. En waar je misschien zou verwachten dat snel steeds meer de voorkeur heeft, blijkt het tegendeel waar. Het gaat niet om de snelheid. Vooral de reguliere methodiek, waarbij de kandidaat veel ruimte krijgt om zich te presenteren, scoort hoger: een 8,5 ten opzichte van een 7,9 voor de Speed-Slow-Show/Go.
De kracht van persoonlijk contact
Dat tijd en aandacht zo hoog gewaardeerd worden, blijkt ook uit de hoge waardering voor het ‘nabellen’. Zowel door het onderzoeksbureau als door onze adviseurs zelf. Even bellen om te vragen hoe het gaat en of we nog iets kunnen betekenen, ook nadat een contract is getekend, wordt bijzonder op prijs gesteld. Niet voor niets is al jaren onze slogan ‘het gaat om mensen’. De hoge waardering voor onze persoonlijke benadering laat zien hoe waardevol deze aanpak nog altijd is.
Beoordeling contact en procedure
In lijn daarmee is het gemiddelde cijfer waarmee onze adviseurs worden gewaardeerd hoog: een 8,4. Hun professionaliteit wordt het hoogst beoordeeld, met maar liefst een 8,6 Ook de sfeer tijdens de gesprekken scoort hoog: Hierover zegt een kandidaat: “Prettige communicatie, aandachtig en goed geluisterd naar mijn wensen. Toegankelijk, adviserend en duidelijk.”
Aandachtspunt is de informatieverstrekking. Hoewel nog steeds hoog met een 8,1, gaven enkele kandidaten aan onze vacatureteksten soms wat lang te vinden. Terwijl opdrachtgevers juist graag een zo duidelijk en volledig mogelijk beeld geven. Zo zie je ook hier maar weer; het gaat echt om mensen.
Reviews
Tot slot een greep uit de persoonlijke reacties die we hebben ontvangen. Dank aan iedereen die de tijd en moeite heeft genomen onze vragenlijst in te vullen.
“Mijn ervaring was van begin tot eind hetzelfde zeer vriendelijk en professioneel. Bedankt!!”
“Zeer plezierige, ontspannen omgang/communicatie. Duidelijke en voldoende informatie. Goed contact.”
“Prettige samenwerking, voelt direct goed.”
“Persoonlijke benadering werkt! Direct, eerlijk en kundig!”
“Fijn, menselijk contact”
“Goede balans tussen professionaliteit en betrokkenheid!”
“Men werkt zeer persoonlijk, erg tevreden”