Wittebroodsweken

24 mei 2018

Hoe zien mijn werkgerelateerde wittebroodsweken eruit?

Dat is een actueel thema nu ik net heb genoten van Engels en Amerikaanse taferelen bij het huwelijk van Harry en Meghan in en rond Windsor. Wittebroodsweken refereert aan de periode van zes weken na de huwelijksvoltrekking waarin het bruidspaar niet gestoord mag worden door visite en andere zaken. Vaak is er een huwelijksreis gepland en het witbrood verwijst naar een bepaalde luxe. Hoe zien mijn werkgerelateerde wittebroodsweken eruit?

Op 1 mei begon ik aan mijn “wittebroodsweken” bij K+V. Dat door anderen niet gestoord worden was op de eerste dag inderdaad zo! Deze dag stond in het teken van nieuwe apparatuur en digitaal connecten. En rondleiden en ontdekken. Ik voelde me vrij onhandig. En een redelijk lege mail box en nog geen volle “to do”. Dat was best fijn. Daarna begon het al snel te lopen, connecten met de collega’s, kandidaten en opdrachtgevers.

Ik ben aanwezig bij veel oriënterende gesprekken met kandidaten en zie de focus op de mens in relatie tot een nieuwe functie of werkomgeving. In een uur van de wieg tot vandaag, de match met de gewilde functie en de ODC. Dat is een prachtig middel die ODC, op basis van een digitale invuloefening laat Jung zijn archetypen op je los. Verbazing, herkenning, stof om over te denken en te reflecteren. Voor mij nog lastige materie, maar gelukkig gaat mijn huwelijksreis in juni naar Mook en kan ik me twee dagen ongestoord verdiepen in deze materie.

Met een collega naar het oosten van het land om een omgevingsanalyse te maken van een organisatie en in het zuiden van het land loopt mijn eerste klus voor een woningbouw corporatie. En twee offertes op maat waar we hopelijk mee aan de slag kunnen gaan, mooi posities voor goede mensen.

In het Financieel Dagblad lezen we het wereldkundig maken van een succesvolle en ingewikkelde procedure en de Veenendaalse banketbakker komt langs met zijn assortiment. Successen moet je vieren, samen!

En ik blijf maar ontmoeten. Tijdens een speeddate samen met medewerkers van de opdrachtgever 14 mensen achter elkaar gesproken, in een razend tempo op zoek naar meer. Een schitterende methode om met speed, slow en show tot goede kandidaten te komen.

In alle hectiek is er een middag tijd om in Oranjestad Buren in een huiskamer te reflecteren en samen met alle K+V collega’s stil te staan bij strategie, merk, huisstijl en huisvesting.

Kortom, het niet storen is niet van toepassing, het gaat vooral om verbinden: met kandidaten, met opdrachtgevers en met collegae. En tussen de middag geen witbrood, gewoon veel volkoren!

Roel Roelfzema

Partner

Deel bericht:

Delen op facebook
Delen op twitter
Delen op linkedin
Delen op email

Kracht van de mens  De sterkste match  Oog voor verschillen
Ander perspectief  Nieuwe mogelijkheden  Altijd maatschappelijk betrokken

Wij geloven in de kracht van mensen. Organisaties zijn er voor mensen en wij zorgen ervoor dat de sterkste match wordt gemaakt. Door uit te gaan van verscheidenheid en oog te hebben voor verschillen die een organisatie mooier en beter maken. Onze adviseurs zijn ook verschillende mensen. Door een ander perspectief te bieden, creëer je nieuwe mogelijkheden en invalshoeken. Wij kunnen dat als geen ander.